Transporta nozarē Latvijā šobrīd strādā ap 70 000 iedzīvotāju. Tranzīts jeb preču pārvadāšana ar autotransportu, pa dzelzceļu un ar kuģiem veido vienu trešdaļu no valsts pakalpojumu eksporta jeb 4% no iekšzemes kopprodukta. Kā šajā jomā veicas šogad un vai dzelzceļa kravu pārvadājumi spēj kompensēt akmeņogļu un naftas produktu apjoma samazināšanos?

Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups stāsta, ka tranzīta jomā veiksmīgs bijis pērnais gads. Tad ostās, pa dzelzceļu un ar autotransportu pārvadāti vairāk nekā 66 miljoni tonnu kravu. Šogad kopējais kravu apjoms ir samazinājies.

„Latvijas Dzelzceļa” pārstāve Ella Pētermane stāsta, ka šī gada 9 mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pērn, par 22,2% pieaudzis iekšzemes kravu apjoms. Visstraujāk audzis minerālvielu, kokmateriālu un ķīmisko kravu apjoms. „Latvijas Dzelzceļš” turpina sadarbību ar Baltkrieviju.

Transporta nozarē arī turpmāk lielākie izaicinājumi sasitās ar ģeopolitiskiem riskiem. Turpina Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.

Galvenie izaicinājumi transporta nozarē – neraugoties uz ģeopolitiskajiem riskiem, saglabāt kravu pārvadājumu apjomus un meklēt jaunus sadarbības partnerus. 

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.