Lai samazinātu cilvēku drūzmēšanos un ilgstošu uzturēšanos sabiedriskās ēdināšanas vietās, ārkārtējās situācijas laikā, kopš aizvadītā gada novembra ēdināšanas vietās ēdienu drīkst izsniegt tikai līdzņemšanai. Šajā laikā pieaug pieprasījums pēc ēdiena piegādes.

Aizvadītā gada aprīlī, kad sākās pirmais pandēmijas vilnis, Rēzeknē īsā laikā Žanis Peiners uzsāka ēdiena piegādi, sadarbojoties ar vairākiem ēdināšanas uzņēmumiem pilsētā. Tika izveidota interneta mājaslapa ReFood, kur redzams pakalpojuma piedāvātāju sarakts. Cilvēki paši zvana mājaslapā norādītajiem ēdinātājiem, un katrs ēdinātājs ziņo Refood kurjeram par nepieciešamo piegādi. Žanis Peiners stāsta, ka sākumā tā bija kā sociāla aktivitāte, kas pamazām guva pieprasījumu, lai to varētu saukt jau par biznesa projektu.

“Pirmajā ārkārtas situācijas laikā strādājām pa nullēm, tad vasarā bija ok, mēs strādājām ar peļņu kaut kādu.

Un laikam pēdējie divi mēneši kopš ieviesām bezmaksas piegādi, kopš atkal ir tie stingrie ierobežojumi, tad atkal mēs strādājam pa nullēm, bet es redzu, ka kopumā šis tirgus augs, neuzskatu, ka pēc karantīnas izmirs vai kaut kur pazudīs, jo visā pasaulē aug, arī šeit Rēzeknē viņš attīstīsies.”

Svētku laikā dienā bija desmit līdz 15 pasūtījumi, taču vidēji pasūtījumi dienā esot ap 70, stāsta Žanis Peiners. Nākot pretī ēdināšanas uzņēmumiem un arī pašiem iedzīvotājiem, piegādes tiek nodrošinātas bez maksas. Tas ir arī veids kā klientus pieradināt pie jaunā pakalpojuma.

“Es sapratu, ka mēs varam atļauties pastrādāt pa nullēm kādus mēnešus, kamēr ir šī ārkārtas situācija, plus arī cilvēki, lai viņi pierod pie šī servisa, jo daudz patīkamāk, ka no jebkuras summas var pasūtīt bez maksas, jo pusdienām bieži vien pasūta uz vienu eiro zupu vai uz divi eiro otro, tas ir cilvēkiem ērts serviss, ceram, ka viņi pieradīs un izmatos arī pēc tam.”

Savukārt pirmās pandēmijas laikā ēdienu piegādi Daugavpilī uzsāka Bolt Food. Aizvadītā gada sākumā Rīgas iedzīvotāji tika iepazīstināti ar Bolt Food platformu, kas neilgi pēc tam kļuva pieejama vēl 4 pilsētās – Daugavpilī, Liepājā, Jelgavā un Jūrmalā.  Bolt ir vadošā mobilitātes pakalpojumu platforma Eiropā, un ēdiena piegāde ir viens no uzņēmuma pakalpojumiem. Bolt reģionālais vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis norāda, ka ēdienu piegāde īpaši šajā laikā gūst  popularitāti. Turpinājumā par to, kā veicas Latgalē, Daugavpilī.

“Kopumā mums šobrīd Daugavpilī ir pārdesmit dažādi piegādātāji, var teikt, ka ir salīdzinoši labi, protams, tas viss ir uz epidēmijas rēķina, bet agrāk vai vēlāk mēs bijām plānojuši tos rezultātus sasniegt. Viss notiekošais to nedaudz paātrināja.”

Cilvēki pasūta gan pusdienas, gan arī vakariņas.

“Īpaši uz nedēļas beigām un nedēļas nogalēm lielākoties mēs redzam, ka cilvēki pasūta, tā saucamo komforta ēdienu, kas ir burgeri, picas, tāpat liela popularitāte ir dažādām Āzijas virtuvēm kā suši.”

Jautājot par to, vai Latgalē Bolt food ir plānojuši paplašināt savu darbības teritoriju, Kārlis Ķezberis atbild, ka šobrīd apsverot par ēdiena piegādi un transporta pakalpojumiem Rēzeknē, tomēr par to vēl esot pāragri runāt.  Taču to, ka, arī beidzoties ārkārtējai situācijai un ēdināšanas uzņēmumiem atsākot darbību ierastajā ritmā, ēdiena piegāde kļūs pieprasītāka, nešaubās ne Bolt reģionālais vadītājs Latvijā, ne ReFood piegādes izveidotājs Rēzeknē. Taupot savu laiku, cilvēki arvien biežāk izvēlēsies ēdienu pasūtīt.