Lai gan šogad tranzīta nozarē un arī ostu darbībā vērojama pozitīva dinamika, skaidrs, ka karš Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju noteiktās sankcijas ilgākā laika posmā ietekmēs kravu apjomus. Satiksmes ministrijas operatīvie dati liecina, ka aprīlī, salīdzinājumā ar martu, samazinājās ogļu un naftas produktu kravas, sankciju ietekmē būtiski samazinājušās ķīmiskās un minerālmēslu kravas, savukārt, palielinājies konteinerkravu apjoms. Pagājušajā nedēļā satiksmes nozares pārstāvju delegācija viesojās Kazahstānā un sadarbība ar Vidusāzijas valstīm dzelzceļa un ostu pārvadājumos ir virziens, kas varētu attīstīties arī turpmāk.

Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš stāsta, ka šogad Rīgas ostā pārkrauts par 7 līdz 10% vairāk kravu nekā gadu iepriekš un galvenais pieaugums bijis konteinerkravu segmentā. 26% no Rīgas ostā pārkrautajām kravām bija mežsaimniecības kravas.

Bankas "Citadele" ekonomists Mārtiņš Āboliņš skaidro, ka, vērtējot tranzīta nozares šī gada pieaugumu, jāņem vērā, ka pēdējos 2 gados tranzīta kravu apjoms sastādīja tikai pusi no apjoma, kāds bija pirms tam.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits stāsta, ka ministrija šobrīd strādā, lai piesaistītu kravas no Vidusāzijas. Viņš arī stāsta, ka katrai Latvijas ostai ir sava specifika.

Bankas "Citadele" ekonomists Mārtiņš Āboliņš vērtē, ka arī turpmāk palielināsies vietējo kravu daudzums ostās, bet tranzīta kravu skaits samazināsies.

Tranzīta nozare būs viena no jomām, ko karš Ukrainā un sankcijas pret Krieviju un Baltkrieviju ietekmēs visvairāk, jo daudzas kravas Latvijā tiek ievestas pa dzelzceļu caur Krieviju un Baltkrieviju.