Pirmajā janvārī no reklāmas tirgus izgāja sabiedriskie mediji - Latvijas Televīzija un Latvijas Radio. Kā tas ietekmēs reklāmas tirgu Latvijā? Vai līdz ar to palielināsies reklāmas ieņēmumi komercmedijiem vai reklāmas tirgū pieaugs globālo tehnoloģiju uzņēmuma “Google” un sociālo vietņu “Facebook” un “Youtube” loma?

Latvijas reklāmas tirgus nav liels – ap 80 miljoniem eiro gadā. No tā pērn gandrīz 35 miljonus saņēma televīzijas, 11,2 miljonus – radio stacijas. Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa vērtē, ka to, vai komercmediji spēs uzrunāt sabiedrisko mediju auditoriju, tai skaitā gados vecākus cilvēkus, redzēsim pēc mediju monitoringa marta beigās.

Kā liecina Reklāmas asociācijas apkopotie dati, pagājušā gada 1. pusgadā reklāmas tirgus apjoms samazinājās par 25% jeb 10 miljoni eiro. Nacionālās elektronisko plašsaziņu līdzekļu padomes loceklis Patriks Grīva vērtē, ka reklāmu ieņēmumi pērn kritās vidēji pat par 40% un sabiedrisko mediju reklāmas ieņēmumu daļa nonāks nevis pie komercmedijiem, bet globālajiem interneta medijiem.

TV3 ar 6 kanāliem spējis piesaistīt nedaudz vairāk nekā 50% no visiem televīzijas skatītājiem Latvijā. TV3 pārdošanas vadītāja Ginta Salmane stāsta, ka pērn no marta līdz jūnijam reklāmas apjomi kritās par 40%, bet 2020. gads noslēgsies ar 11,12 % reklāmas samazinājumu.

Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes asociētā profesore Marita Zitmane gan nav tik pesimistiska – viņa vērtē, ka reklāmām arī turpmāk būs sava vieta gan Radio, gan TV.

Arī šogad reklāmas jomu lielā mērā ietekmēs Covid 19 krīze. Tās dēļ virkni reklāmas kampaņu nebija iespējams īstenot arī pērn.