Pirms nepilniem diviem gadiem Daugavpilī durvis vēra pirmā un joprojām arī visā Latgalē vienīgā frizētava bērniem. Mikrouzņēmums darbu dod četriem strādājošajiem. Laikā, kad tieši mikrouzņēmumu  nodokļu likumdošanas maiņas ietekmē Latvijā kopumā tika likvidēta virkne mazo uzņēmumu, šī bērnu frizētava ir izdzīvojusi bez zaudējumiem, lai arī šo nepilnu divu gadu laikā uzņēmumam ir nomainījies saimnieks.

Bērnu frizētavai Daugavpilī “BUBA” pēc dažām nedēļām apritēs divi gadi, tā veidotājs mikrouzņēmums “Buba kids” ir tikai dažus mēnešus vecāks, viss sākās no idejas par biznesu, stāsta uzņēmuma saimniece Santa, kura sākotnēji savai draudzenei – frizierei Ivetai bija kā juridiskais palīgs uzņēmuma tapšanai, bet nu jau gadu ir šī uzņēmuma jaunā īpašniece.

“2016. gadā bija dibināts šis uzņēmums, tad Iveta kā friziere, pie kuras bieži vecāki veda frizēt bērnus, saprata, ka Daugavpilī nav vietas, kur frizētava būtu piemērota tieši bērniem, kuriem vajadzīga speciāla vide. Tā, lai pirmais friziera apmeklējums bērnam nav stress, tā pēc nepieciešams lietas, kas novērš bērnu uzmanību.”

Pēc gada darbības bijusī frizētavas saimniece tomēr lielāku perspektīvu sev saskatīja darbam ar pieaugušajiem, bet Santa nolēma riskēt un uzņēmumu ar frizētavas pakalpojumu sniegšanu pārpirkt.

"Pirms sākt uzņemējdarbību svarīga ir izpratne par biznesa idejas dzīvotspēju un savu varēšanu," saka Santa.

“Ir nepieciešams biznesa plāns, uz papīra jāuzmet, kādi būs ienākumi un kādi izdevumi. Labi, ja ir idejas degsme, bet ar to vien nepietiek, jābūt arī kaut kam piezemētam.”

Būtiski apzināties arī biznesa riskus, uzsver mikrouzņēmuma saimniece.

“Galvenie riski ir izdevumi - telpu noma, siltums, tie paši dezinfekcijas līdzekļi, instrumenti. Es parēķināju, ka mani ieņēmumi to var segt.”

Lai uzsāktu savu biznesu šis uzņēmums neņēma kredītus, vairāki tūkstoši eiro bija pašu ieguldījums, 5 tūkstoši eiro bija atbalsta starts no Daugavpils domes īpašās programmas Impulss, ikdienas izdevumus - telpu nomu un mārketinga pakalpojumus palīdz segt valsts atbalsta programmas jaunajiem uzņēmumiem Biznesa inkubators. No tā nav jābaidās, bet jāizmanto, ar pārliecību saka mikrouzņēmuma saimniece Santa.

“Pašvaldības programma “Impulss”  bija ļoti laba, un tas ir labs atspēriens jaunajiem uzņēmumiem. Es iesaku nebaidīties, rakstīt pieteikumu, aizpildīt anketu, un nedomāt, ko tad es, lai dara citi...

Tāpat daudz palīdz LIAA, apmaksā pusi no telpu nomas, ir iespēja bez maksas izmantot mārketinga pakalpojumus. Arī mēs piedalījāmies izstādē Rīgā, un tā par mums uzzināja visā Latvijā. Mēs sadarbojamies arī ar Daugavpils izglītības kompetenču centru, pie mums nāk praksē studenti, tā mēs apmācam un iegūstam sev darbiniekus.”

Dienā vidēji šo bērnu frizētavu “BUBA” Daugavpilī apmeklē ap 10 klientiem, tas ir pietiekami, lai ar izmantotajām atbalsta programmām uzturētu četru cilvēku darba kolektīvu, no svara ir ir mārketings, pašreklāma, biznesa iesācējiem dod padomu Santa.

“Jābūt aktīvam, jāstāsta par sevi sociālajos tīklos, facebook, jādala bukleti, jāveic reklāmas kampaņas.”

Uzņēmuma saimniekiem jābūt nemitiīgā dinamikā un jāizprot, ka bizness ir dzīvs organisms, ko jāuztur tonusā, lai tas būtu dzīvotspējīgs, par to pārliecināta šī Daugavpils mikrouzņēmuma īpašniece.