Kopš 2015. gada samazinās kravu pārvadājumu apjoms ostās. Iemesli visiem zināmi – ja kādreiz Latvijas ostās pārkrāva galvenokārt ogles, naftu un minerālmēslus, tad tagad situācija ir mainījusies un strauji attīstījušās Krievijas ostas. Arī šī gada pirmajā pusgadā kravu pārvadājumi ostās kopumā samazinājās par 9,6%, savukārt, Liepājas ostā kravu apgrozījums palielinājies par 8%.

Baltijā šogad kravu pieaugums bijis divās ostās – Tallinā par 14% un Liepājā par 8%. Satiksmes ministrijas eksperts Andris Maldups stāsta, ka Rīgas un Ventspils ostās turpina samazināties pārvadāto ogļu un naftas produktu apjoms, bet nedaudz palielinās cita veida kravas.

Par 8% šogad palielinājies kravu apgrozījums Liepājas ostā. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis skaidro, ka ostā aizvien biežāk ienāk kravas no Liepājas, Latvijas un Baltijas uzņēmumiem – tiek eksportēti 2 miljoni tonnu graudu gadā, palielinās kokmateriālu, šķeldas, granulu un zāģmateriālu kravu skaits. Attīstās arī prāmju un konteineru pārvadājumi.

"Luminor" bankas ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš vērtē – dati liecina, ka ostu pilsētas veiksmīgi spējušas pielāgoties tranzīta kravu samazinājumam. Viņš vērtē, ka, Baltijas valstu ekonomikām augot, ostās palielināsies vietējo kravu apjomi.

Satiksmes ministrijas eksperts Andris Maldups skaidro, ka energoresursu kravu skaits ostās samazināsies arī turpmāk, tāpēc jādomā par jauniem projektiem un tas arī tiekot darīts.

Par ostu attīstību liecina arī investīcijas. Pēdējo gadu laikā privātās investīcijas ostu termināļos svārstās starp 45 un 75 miljoniem eiro un tas nozīmē, ka uzņēmumi attīstās, paplašinās vai maina savu profilu.