Krīzes laikā palielinās interneta patēriņš un iedzīvotāji vairāk skatās televīzijas programmas, filmas un seriālus. Video straumēšanas apjoms var aizņemt pat 2/3 no interneta resursiem, tāpēc "Netflix" un "YouTube" samazināja video datu izšķirtspēju. Kā krīze ietekmējusi Latvijas interneta un TV pakalpojumu kompāniju apgrozījumu?

Šī gada 1. ceturksnī mobilo sakaru operatora “Tele 2” apgrozījums no pamatdarbības audzis par 10%, klientu skaits palielinājies par 7500. Uzņēmuma komercdirektors Raivo Rosts stāsta, ka šobrīd situācija ir mainījusies, jo klientiem uzņēmums piedāvā virkni atvieglojumu.

Uzņēmuma “Tet” apgrozījums šī gada 1. ceturksnī audzis par 8%. Vislielākais pieaugums – līdz 40% bija “Shortcut” lietotnei, par 25% augusi datortehnikas tirdzniecība. Interneta patēriņš palielinājās rīta stundās, lielāko maksimumu līdz 10% sasniedzot vakarā. Šobrīd gan interneta lietošanas, gan TV skatīšanās laiks nedaudz samazinājies, bet ir par 6% augstāks nekā pirms krīzes. Stāsta “Tet” izklaides pakalpojumu daļas direktore Inga Alika-Strode.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Andris Virtmanis stāsta, ka datus par visiem interneta un TV pakalpojumu sniedzējiem apkopo reizi pusgadā, bet Eiropas valstis, protams, cenšas sekot interneta patēriņam.

Kas mainīsies mūsu paradumos – interneta un televīzijas lietošanā pēc krīzes beigām? Tele 2 komercdirektors Raivo Rosts vērtē, ka pieaugs digitālo kanālu nozīme.

“Tet” izklaides pakalpojumu daļas direktore Inga Alika-Strode stāsta, ka iedzīvotājiem turpmāk varētu mainīties filmu skatīšanās paradumi.

Andris Virtmanis uzsver – pēc iepriekšējās krīzes daļa iedzīvotāju, kam samazinājās ienākumi, kavēja rēķinu apmaksu. Tas var ietekmēt interneta un TV pakalpojumu uzņēmumu darbību arī pēc ārkārtas situācijas beigām.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.