54% Latvijas iedzīvotāju nēsā brilles vai kontaktlēcas – liecina enciklopēdijas “Vikipēdija” dati. Mūsdienu dzīvesveids – darbs pie datora, protams, negatīvi ietekmē cilvēku redzi. Latvijas iedzīvotāji šobrīd var nopirkt ne tikai pasaulē zināmu briļļu zīmolu rāmjus, bet arī Latvijā radīta dizaina brilles.

2019. gada vasarā pirktāko briļļu modeļu vidū “Pasaules optikas” jeb “Vizionette” veikalos bija divu pašmāju dizaineru zīmoli - „Cvantus" optiskās un modes mākslinieces Agneses Narņickas „One Wolf” radītās saulesbrilles.

“OC Vision” tirdzniecības attīstības direktore Marta Siliniece stāsta, ka par pašmāju dizaina brillēm uzņēmums sāka domāt pirms diviem gadiem, kad optikas salons „Pasaules optika’ mainīja zīmolu un kļuva par „Vizionetti”. Tad arī veikti vairāki pētījumi par briļļu nēsātāju paradumiem un vēlmēm. Lai konkurētu Baltijas tirgū, uzņēmuma jāpārdod vismaz 200 eksemplāri viena modeļa briļļu.

Modes māksliniece Agnese Narņicka saulesbrilles kā aksesuāru izmantojusi arī savās modes tērpu kolekcijās. Sadarbībā ar “OC Vision” Agnese izveidojusi jau 10 „One Wolf” saulesbriļļu modeļus trīs dažādās krāsās, nākotnē viņa izstrādās dizainu arī optiskajām brillēm.

Latvijas iedzīvotāji labprāt pērk Latvijas dizaina brilles. “OC Vision” tirdzniecības attīstības direktore Marta Siliniece stāsta, ka “Vizionette: optikas salonos 36% no visiem pārdotajiem briļļu ietvariem ir zīmola „Cvantus” ietvari. Veikala sortimentā ir 240 dažādu zīmolu brilles.

Latvijas Dizaina centra vadītāja Dita Danosa ļoti pozitīvi vērtē briļļu dizaina radīšanu Latvijā. Tā ir vēl viena niša, kurā darboties dizaineriem, jo modes tērpu dizainā visā pasaulē valda milzīga konkurence.

Latvijā šobrīd tiek izstrādāts tikai briļļu dizains, pašas brilles tiek ražotas Āzijas rūpnīcās, kur ir zemākas ražošanas izmaksas. Varbūt pienāks laiks, kad arī Latvijas dizaina brilles ražosim Latvijā.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.