No 1. jūlija Valsts ieņēmumu dienests (VID) izsniedz licences grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzējiem – gan uzņēmumiem, gan saimnieciskās darbības veicējiem. Šobrīd Latvijā reģistrēti 6036 grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzēji un informācija par 317 licences saņēmušajiem grāmatvežiem jau ir pieejama VID publiskojamo datu bāzē. Šī informācija ļaus uzņēmējiem pārliecināties, ka grāmatveža kvalifikācija atbilst visām mūsdienu prasībām. Pārejas periods licences saņemšanai ir 2 gadi, bet VID pārstāvji aicina grāmatvežus licences nokārtot savlaicīgi.

Grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzēji pieteikumu licences saņemšanai var iesniegt VID EDS sistēmā. Maksa par licences izsniegšanu ir 100 eiro un to izsniegs uz pieciem gadiem. Kāpēc nepieciešama grāmatvežu licencēšana, stāsta VID Nelegāli iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas pārvaldes direktore Agnese Rudzīte.

Latvijas grāmatvežu asociācijas valdes priekšsēdētāja vietniece Lilita Beķere uzsver, ka arī asociācija atbalsta licenču izsniegšanu, jo tas ļaus sakārtot situāciju nozarē.

Gan Lilita Beķere, gan Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras viceprezidente Lienīte Skaraine ir vienisprātis, ka maksa par grāmatvežu pakalpojumiem nākotnē palielināsies, bet ne tikai licencēšanas dēļ. Grāmatvežiem būs arī citi papildus pienākumi, piemēram, jāseko līdzi noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas shēmām.

Kopš 1. jūlija grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzējiem izsniegtas tikai 317 licences, kas ir 5,3% no kopējā skaita. VID pārstāve Agnese Rudzīte aicina grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzējus neatstāt licences kārtošanu uz pēdējo brīdi.

VID aicina piedalīties tiešsaistes seminārā, kas notiks 8. decembrī 10.30. Tajā skaidros, kādi dokumenti nepieciešami, lai saņemtu licenci un kādas ir tipiskākās līdz šim pieļautās kļūdas.