Kopš maija lidostā “Rīga” apkalpoto pasažieru skaits katru mēnesi strauji audzis, dubultojoties pret iepriekšējā mēneša lidotāju skaitu. Arī aviokompānijas sāk drošāk runāt par nozares atlabšanu, atverot jaunus galamērķus un aicinot darbā iepriekš atlaistos. Tomēr lidotgribētāju skaits ir sasniedzis tikai piekto daļu no pirmspandēmijas apjoma, turklāt nu jau bažas sāk sēt vīrusa straujā izplatība.

Jūlijā Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” pārvadājusi vairāk nekā 209 tūkstošus pasažieru, kas ir gandrīz 40 procentu kāpums pret pērnā gada jūliju. Kompānija īstenojusi virs divarpus tūkstošiem lidojumu, un “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss vērtē, ka šī vasara bijusi daudzsološa un uzrādījusi pazīmes, ka aviācijas nozarē sākusies atlabšana.

Rakstiskā komentārā Latvijas Radio “airBaltic” skaidro, ka turpina nodrošināt būtisku savienojamību no Rīgas, Tallinas un Viļņas uz Eiropas vadošajiem biznesa centriem un tranzīta mezgliem. Tāpat, no Rīgas uzņēmums piedāvā plašu atpūtas galamērķu klāstu. Un atpūstiesgrībētāju skaits audzis tik strauji, ka “airBaltic” sākusi lidojumus uz virkni jaunu galamērķu Vidusjūras reģionā, bet septembrī sāks lidot uz Dubaiju un Tenerifi. Pasažieru skaits kāpj, pieaugot vakcinēto iedzīvotāju apjomam, vēsta “airBaltic”.

Tomēr nacionālās lidsabiedrības pārvadāto pasažieru skaits jūlijā joprojām bijis par 64% mazāks nekā jūlijā pirms diviem gadiem. Un arī lidostas “Rīga” kopīgais apkalpoto pasažieru skaits rāda, ka lido tikai piektā daļa no pirmspandēmijas ceļotājiem. Stāsta lidostas pārstāve Laura Kulakova.

Pašlaik no Rīgas var aizlidot uz 88 galamērķiem, un tas ir plašākais galamērķu tīkls Baltijā, ļaujot Rīgai atgūt līdera pozīcijas. Arī teju visas aviokompānijas, kas bija pirms krīzes, ir atgriezušās. Pandēmijas radītā nestabilitātes sajūta gan nekur nav pazudusi un pat sāk pastiprināties, tādēļ arī kompānijas ar jauniem maršrutiem ir piesardzīgas.

Tā kā cilvēku lidostā ir mazāk, uzņēmums pašlaik spēj tos pienācīgi raiti apkalpot, taču Covid-19 ierobežošanas dēļ būtiski audzis apstrādājamo dokumentu apjoms, tāpēc lidostā pasažieri tiek aicināti ierasties divas un pat divarpus stundas pirms lidojuma. Kulakova gan teic, ka nu risinājums rasts iepriekš nereti piedzīvotajām ķibelēm ar tehnisko dienestu apkalpošanu.

Tā kā “airBaltic” ir lielākais pārvadātājs, kuru no gadumijas pilnībā apkalpos lidosta, uzlabojumi būšot jūtami arī pie augoša pasažieru skaita. Un rakstiskā komentārā “airBaltic” apgalvo, ka līdz ar aviācijas nozares rādītāju uzlabošanos uzņēmums arī atsācis pakāpeniski darbā atsaukt atlaistos savus darbiniekus. Patlaban uzņēmumā ir vairāk nekā 1200 strādājošo.

Lai gan pandēmijai beigas vēl grūti saskatīt, tās beigām ar jaunu jaudu gatavojas arī zemo cenu lidsabiedrības. Piemēram, “Wizz Air”, kas sevi dēvē par Eiropas visstraujāk augošo lidsabiedrību, ir paziņojusi, ka forsē pilotu pieņemšanu darbā savā tīklā un deviņu gadu laikā plāno piesaistīt 4600 jaunu pilotu.