Ja vien nebūs kādi laika apstākļu negaidīti pavērsieni, lauksaimnieki šogad prognozē rekordaugstas ražas, kas nozīmē arī kravu apjoma pieaugumu Liepājas ostā, kur gandrīz puse no kravu apgrozījuma ir tieši beramkravu pārvadājumi. Lauksaimniecības kravas ir būtisks kravu virziens, kas pēdējo gadu laikā ir būtiski attīstījies Liepājas ostā.

Uz Latvijas autoceļiem daudz biežāk redzamas automašīnas un traktori, kas pārvadā labības kravas. Lauksaimnieki pļauju sāka jau jūlijā, kad kombaini kūla rapsi. Jāsaka gan, ka pieplūdums ar kravām Liepājas ostā bija mainīgs, jo šo procesu ietekmē arī laika apstākļi, turpina Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis.

Liepājas osta jau sevi pozicionē kā lauksaimniecības pārvadājumu vadošo ostu Baltijas valstīs, skaidro SEZ pārstāvis. Kravas sortimentā tā ir ļoti augsta.

Pēdējo divdesmit gadu laikā Liepājas ostā un beramkravu terminālos notikušas būtiskas pārmaiņas. Par uzlabojumiem un īstenotajiem projektiem vairāk stāsta Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis.

Kamēr darbi vēl nav sākušies ar pilnu jaudu, graudu terminālu pārstāvji sarunās ir atturīgi un par attīstību un secinājumiem ir gatavi runāt vēlāk, tajā pat laikā ir notikušas sarunas ar VAS „Latvijas dzelzceļš”, runāto izklāsta valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Viņš uzsver, ka Liepāja ir ļoti nozīmīgs punkts graudu kravu pārvadājumu jomā, jo lielākie apjomi ir tieši Liepājā.

Tikmēr Labības pļauja Latvijā turpinās un tuvākās nedēļas tad arī parādīs, cik patiesas būs prognozes par rekorda ražām. Katru gadu graudu apjoms, kas tiek eksportēts caur Liepājas ostu ir mainīgs atkarībā no ražas.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.