Gunita Mūrniece-Krišāne 2018.gada nogalē radīja savu apģērbu zīmolu bērniem „Bencha Muude”, zīmola nosaukumā iekļauti vārdi latgaliski - beņķis un mode. Un domājot, kādēļ beņķis, jo tieši uz tā Gunita sēdēja, sākot šūt pirmos apģērbus bērniem. Lai attīstītu savu biznesa ideju, Gunitai palīdzēja Biznesa inkubatora programma. Šobrīd jaunā uzņēmēja ir nonākusi līdz savai dizaina apģērbu studijai, kas nupat kā atklāta Ludzā.
Gunitas Mūrnieces-Krišānes dizaina apģērba studijā „Bencha Muude” uzreiz aiz Gunitas sasveicināties nāk brūns taksis. Studija iekārtota gaišos toņos, plauktos izvietoti bērnu, un nu jau ne tikai bērnu apģērbi, - mētelīši, cepures, jaciņas, kleitiņas, kapučjakas un bikses. Jaunā uzņēmēja ir četru bērnu mamma, vecākajam ir 16 gadi un jaunākajam 6. Un kā šobrīd ir secinājusi, tieši mazie klienti ir vispatiesākie.
„Ar viņiem ir forši! Viņi patiesi pateiks, ja uzšuvi to cepuri šķību, viņš tā arī pateiks, ka man slīd, man neder. Bet, ja bērns atnāk un viņš grib uzlaikot, tas jau liekas – O, ir! „
Biznesa ideju sāka attīstīt sākot šūt savās lauku mājās Mežvidos, vēlāk netālu no tām izveidoja darbnīcu,
taču apzinājās, ka klientiem pilsētā pie viņas nokļūt būs vieglāk, tādēļ nonākusi līdz studijai Ludzā. Studijas vietu nelielajā mazpilsētā izvēlējās, jo Ludza ir Gunitas novads un, kā pati atzīst, šeit ir savējie. Telpas nomā no pašvaldības. Pus gada laikā tās izdevies iekārtot.
„Šaubas bija, jo bija karš, un tu esi ieplānojis pārvākties un sākt visu darīt, bet tad es sapratu, ka bija kovids, divi gadi mēs gaidījām. Un man vienkārši apnika gaidīt. Cik ilgi gaidīsi kaut ko? Es izvēlējos darīt!”
Šobrīd uzņēmējdarbība pamazām attīstās, Gunita vairs nav arī viena, studijā strādā četras šuvējas, un Gunita cer, ka ar laiku visām savām palīdzēm spēs nodrošināt pilnas slodzes darbu.
„Tas mans koncepts, kad es kāpu lēnītēm. Man nebija nekādu lielu investīciju uzņēmumā, tāpēc tā lēnām, lēnām. Un tagad es jūtos lepna, ka es izaugu līdz tam, ka es varu, ka man ir darbinieki, ka ar zīmolu kaut kas notiek. Īstenībā ilgs laiks pagāja, lai saprastu, kā viņu pasniegt, kas tam klientam patiks. Nu, jā četrus gadus ir nostrādāts, un man liekas, ka tikai tagad tā sajūta, ko es gribēju pirms četriem gadiem iedot, viņa tikai tagad sāk apaugt, un klienti sāk saprast.”
Gunitai ir pedagoga un arī iestāžu un uzņēmumu ārējo sakaru vadītāja izglītība. Taču šo četru gadu laikā, attīstot savu biznesa ideju, esot sajūta, ka ir pabeigusi vēl vienu augstskolu, jo ir tik daudz lietu, par kurām jādomā.
„Tas pirmais no izaicinājumiem, no kā es ļoti baidījos, es domāju: Ārprāts! Visi runā, ka vajag interneta veikalu, jo citādi tev nekas nesanāks, jo ir jāpārdod internetā. Bet es neprotu. Un es sapratu, ka man naudas nebūs, lai es varētu kādam pajautāt un uztaisīt, jo vajag fotogrāfijas un aprakstus.
Un tad es izlasīju tādu atziņu, ka baidies, bet, ja baidies, tad sāc ar mazumiņu, lai bailes pāriet.”
Un tā, sākot pamazām darīt, internetveikals tika izveidots pašas spēkiem.
„Un tad es sapratu, no kā es baidījos? Un tad man likās, ka, nē es vairāk nebaidos. Un tad kaut kā sāka vieglāk palikt, jo visu jau mēs varam!”
Bērnu apģērba zīmola „Bencha Muude” radītāja un dizainere šobrīd ir guvusi atziņu, ka uzņēmējdarbībā ir jābūt izaicinājumiem un šos izaicinājumus vajag pārvarēt kā spēli, tieši tāpat rīkojoties arī ar naudu.
„Tas mans atklājums bija, ka vajag paspēlēties ar naudu. Tev var būt viņas vairāk, var būt viņas mazāk. Bet tev kā monopolā jāizdomā, kur dabūsi vai kur izlietosi, ja būs. Jo viņa nevar stāvēt, tā kā dabūji balvu un noliki plauktā, jo tad tu zaudē!”
Šobrīd klientu loks lielākoties ir no Latvijas, taču Gunitas dizainētie bērnu apģērbi kļūst zināmi arī ārpus Latvijas robežām.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X