Divi gadi pandēmijā ieviesuši korekcijas arī modes patēriņā. No vienas puses līdz ar iepirkšanos internetā, kad pirkums ir klikšķa attālumā, ir iespēja veikt arī neapdomīgākus pirkumus, tomēr no otras puses cilvēki sāk arī izvērtēt katra pirkuma nepieciešamību, un aptaujas dati rāda, ka Latvijas iedzīvotāji kaut nedaudz, bet tomēr vairāk sāk pievērst uzmanību ilgtspējīgākiem zīmoliem.

Šogad ir pieaudzis to cilvēku skaits, kuri apģērbu un modes preces pērk mazāk. Turklāt Latvijas iedzīvotāji aizvien biežāk iepērkas tiešsaistē. Pērn interneta veikalos iepirkās 31% Latvijas iedzīvotāju, bet šogad par 10% vairāk. Pozitīvi, ka Latvijas iedzīvotāji aizvien biežāk tā dēvētās ātrās modes vietā dod priekšroku ilgtspējīgākiem zīmoliem, tā liecina Vācijas modes mazumtirgotāja “Van Graaf” veiktā aptauja.

Pašmāju sieviešu apģērbu zīmola "Nolo" izveidotāja un dizainere Viktorija Joniene, kura rada ilgtspējīgu modi, novērojusi, ka šis temats sabiedrībā kļūst aktuālāks, bet tas pārsvarā ir mārketings.

Modes dizainere Joniene akcentē, ka apģērbu iepirkšanas paradumi pandēmijas laikā mainījušies katastrofāli - sarukusi gan iedzīvotāju rocība, gan pirkumi tiek izdarīti daudz, daudz retāk. Tomēr, tas nenozīmē, ka ātrā mode vairs nav aktuāla. Viņasprāt, prognoze attiecībā uz modes industriju nākotnē nav rožaina.

Faktu, ka modes industrija 2020. gadā piedzīvoja krahu, akcentē arī Latvijas modes palātas vadītāja Dita Danosa, sakot, ka modes zīmoliem līdz pandēmijai 86% no apgrozījuma nodrošināja pārdotās preces fiziskos veikalos. Pandēmijas laikā iepirkšanās internetā strauji pieauga, kā arī kāpj pieprasījums pēc ilgtspējīgas modes.

Biedrības “Zaļā brīvība” ilgtspējīgas modes eksperte Dace Akule uzsver, ka pandēmijas laikā cilvēku uzvedība atšķiras: ir tādi, kas pērk mazāk apģērbu, un ir tādi, kuri izmanto interneta veikalu sniegto iespēju, proti, ka pirkums ir klikšķa attālumā un savā ziņā, iepērkoties pat mazina pandēmijā iegūto stresu. Tomēr līdz ar pirkumiem internetā rodas arī papildus drauds videi, jo cilvēki nereti pasūta apģērbu, uzlaiko to un pēc tam nosūta atpakaļ.

Dace Akule uzsver, ka liela atbildība par to jāuzņemas arī pašiem ražotājiem un veikaliem, palīdzot cilvēkiem labāk orientēties tiešsaistes veikala piedāvājumā – krāsās un izmēros, lai zinātu, kas der un kas ne.