Pērn decembrī sāka kursēt vilciens uz Krāslavu, savukārt, no 1. jūnija katru dienu ar vilcienu varēs aizbraukt uz Madonu, brīvdienās - arī uz Gulbeni. Līdz ar to šajos galapunktos varēs nokļūt ne tikai pasažieri, vilcienu satiksme palielinās arī tūristu skaitu un dos ienākumus uzņēmējiem, kas strādā tūrisma, ēdināšanas un izmitināšanas jomā.

Līdz 2030. gadam Latvijā vilcienu satiksme tiks attīstīta kā galvenais pasažieru pārvadāšanas veids. Sabiedriskā transporta koncepcija paredz, ka dzelzceļš kļūs par sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits vērtē, ka līdz šim dzelzceļa satiksmes attīstību bremzēja neveiksmīgie vilcienu iepirkumi 10 gadu garumā.

Pēdējos gados palielinās pasažieru vilcienu maršrutu un eksprešu skaits. Turpina satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centra direktora vietniece Evita Brokāne stāsta, ka jau 10 gadus no Rīgas un Gulbeni vilcieni regulāri nekursē, tika organizēti daži reisi vasarā uz lieliem pasākumiem. Gulbenieši tūristiem piedāvā izbraukt ar Gulbenes Alūksnes bānīti, un paviesoties gan Stāmerienā, gan Gulbenē.

Madonas novada pašvaldības tūrisma darba organizatore Sanita Soma stāsta, ka tūristi, ceļojot ar vilcienu, varēs izkāpt trīs dzelzceļa pieturās - ne tikai Madonā, bet arī Cesvainē un Jaunkalsnavā.

Kā uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits, gadsimta lielākais dzelzceļa projekts Latvijā, ir "Rail Baltica" izbūve, kas iekļaus Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā.

2021. gads Eiropas Savienībā ir pasludināts par Eiropas dzelzceļa gadu, lai mudinātu cilvēkus savās ikdienas gaitās vairāk izmantot vilcienu satiksmi, kas ir ērta, ātra un videi draudzīga.