Šonedēļ vairāk nekā 180 pasaules valstīs tiks atzīmēta Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļa. Tā ir starptautiska kustība, kas sākās pirms 13 gadiem un kuras mērķis ir iedvesmot cilvēkus kļūt par uzņēmējiem. Nedēļas garumā notiek dažādi pasākumi un konkursi, kas palīdz iepazīt citu uzņēmumu pieredzi un dibināt jaunus biznesa kontaktus. Jau  ceturto gadu arī Latvija piedalās Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļā un līdz piektdienai ikviens attālināti varēs noklausīties 30 uzņēmumu pieredzes sesijas un sekot līdzi publiskām diskusijām par ilgtspēju, e-komerciju un citiem jautājumiem.

Latvijas uzņēmumi Covid pandēmijas dēļ saskārušies ar daudziem izaicinājumiem. Daži ierobežojumu dēļ nevarēja strādāt, citiem bija jāseko izmaiņām preču un pakalpojumu pieprasījumā un jāpārorganizē darbs, lai izvairītos no darbinieku masveida saslimšanas. Uzņēmums Balticovo ir lielākais olu un olu produktu ražotājs Ziemeļeiropā. Uzņēmuma valdes loceklis Toms Auškāps stāsta, ka pandēmijas pirmajā vilnī pieprasījums pēc olu produktiem sabiedriskajā ēdināšanā un viesnīcās samazinājās par 80-90%. 2 mēnešu laikā pieprasījums daļēji atjaunojās, bet izmaiņas turpinās gan eksporta, gan vietējā  tirgū.

Uzņēmēju pieredzes dienās jau piedalījušies ap 400 uzņēmēji. Šogad pasākumu rīko "Swedbank" un Uzņēmumu pārvaldes vadītājs Lauris Mencis stāsta, ka visi pasākumi šogad notiks attālināti un tiem varēs sekot līdzi Swedbank FB lapā. Pieredzes dalīšanās sesijās piedalīsies 30 uzņēmēji.

Uzņēmēju dienās vairākus gadus piedalījies un ar savu pieredzi dalījies Balticovo valdes loceklis Toms Auškāps. Viņš uzsver, ka liels uzņēmums var mācīties arī no maza uzņēmuma.Viens no "Swedbank" partneriem uzņēmēju pieredzes dienu veidošanā ir Latvijas investīciju un attīstības aģentūra. LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore Laura Očagova stāsta, ka uzņēmēju pieredzes stāsti  bieži vien citus uzņēmējus interesē vairāk nekā vienkārša lekcija. Uzņēmēji arī paši kļuvuši atvērtāki un labprāt dalās ar pieredzēto.

Visas nedēļas garumā internetā varēs sekot līdzi gan uzņēmēju pieredzes stāstiem, gan diskusijām. Uzņēmēji tiek aicināti sociālajos tīklos ar tēmturi #Biznesaklišķis arī dalīties ar nelielu stāstu par jauna produkta, pakalpojuma vai idejas rašanos un biznesa uzsākšanu.