Pagājušajā gadā satiksmes intensitāte uz valsts ceļiem sasniedza augstāko rādītāju pēdējo 10 gadu laikā. Tā liecina „Latvijas valsts ceļu" apkopotā informācija. Vai, augot cilvēku ienākumiem, braucam arī ar jaunākām un videi draudzīgākām automašīnām?

Ceļu satiksmes drošības dienesta (CSDD) pārstāvis Rolands Rumba stāsta – lai arī statistika liecina, ka Latvijas iedzīvotāju ienākumi palielinās, autoparks jaunāks nepaliek.

„Latvijas valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova stāsta, ka šogad valsts ceļiem finansējums saglabājies pērnā gada līmenī, un notiks darbi 101objektā. Satiksmes intensitāte uz valsts ceļiem palielinās, un par to liecina vairāki mērījumi.

Bankas „Luminor” ekonomists Pēteris Strautiņš skaidro – cilvēki ar automašīnām pārvietojas vairāk, jo var to atļauties – ir auguši ienākumi. Reģionos un piepilsētu privātmāju rajonos sabiedriskais transports bieži vien kursē reti. Iedzīvotāji vairāk pērk lietotas mašīnas, jo tas šobrīd ir ekonomiski izdevīgi.

Vai Latvijā ir interese par videi draudzīgiem automobiļiem? CSDD statistika liecina, ka šī gada 1. janvārī Latvijā bija reģistrēti nedaudz vairāk nekā 600 elektromobiļi. Skaits nav liels, bet ar katru gadu videi draudzīgu auto skaits palielinās, par 50% gadā.

Bankas „Luminor” ekonomists Pēteris Strautiņš uzskata, ka cilvēki šobrīd elektroauto izvēlas, nevis domājot par klimatu, bet tāpēc, ka ar šīm mašīnām braukt ir interesanti.

Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas dati liecina, ka Eiropas Savienībā pērn pārdoti 15,3 miljoni jaunu automašīnu. Lai gan jaunu automašīnu pārdošanas skaits audzis visās Baltijas valstīs, Latvijas atpaliek no kaimiņiem. Lietuvā pērn pārdeva vairāk nekā 46,5 tūkstošus jaunu automašīnu, Igaunijā ap 27 000, bet Latvijā pārdoti 18 235 jauni auto.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.