Covid pandēmijas laikā strauji attīstās e-komercija. Sūtījumu piegādātājiem parasti karstākais darba laiks ir Ziemassvētki, bet Covid noteikto ierobežojumu dēļ sūtījumu piegādes apjomi ir dubultojušies, atsevišķos segmentos pat palielinājušies 4 reizes. Ar kādiem izaicinājumiem saskaras starptautisko sūtījumu piegādātāji?

Sūtījumu piegādes kompānijas DPD vadītājs Jānis Grants sūtījumu skaita palielināšanos vērtē kā dramatisku, tāpēc brīdina par piegāžu kavēšanos. Kopš pandēmijas sākuma uzņēmumā pieņemti darbā 150 jauni darbinieki, paplašināts autoparks un iznomātas papildus noliktavas telpas. Līdzīgi kā uzņēmums Omniva, kas Covid dēļ palielinājis pakomātu skaitu, to dara arī DPD un sūtījumus šobrīd var saņemt jau 305 paku skapjos un degvielas uzpildes stacijās. Sūtījumu skaits uz paku skapjiem palielinājies 4 reizes, bet sūtījumu skaits no Baltijas un Eiropas palielinājies par 120%.

Ja DPD starptautiskos sūtījumus Eiropā nogādā ar kravas automašīnām, tad pasta uzņēmumi visā sūtījumus pārvadā ar pasažieru lidmašīnām. Latvijas Pasta pārstāve Gundega Vārpa stāsta, ka pērn pasta piegādāto sūtījumu skaits dubultojies, šī gada pirmajos mēnešos pieaugums bijis 55%, tāpēc uzņēmumam bija jādomā par alternatīviem piegādes veidiem.

Par lielo sūtījumu apjomu liecina arī rindas uz ielas pie pasta nodaļām. Gundega Vārpa skaidro, ka iemesls ir arī valstī noteiktie ierobežojumi – 1 klientam jāatvēl 15 kvadrātmetri, tāpēc pasta nodaļās izmanto par 100 kasu sistēmām mazāk nekā pirms pandēmijas. Lai šo situāciju risinātu, Latvijas Pasts šobrīd paplašina šobrīd esošo 62 pakomātu tīklu.

“Luminor” bankas ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš vērtē, ka paradums iepirkties internetā saglabāsies arī pēc pandēmijas.

Starptautiskos ekspress sūtījumus piegādā arī kompānija DHL. Šogad sūtījumu skaits palielinājies par 40%. Kompānija šī gada vasarā atklās jaunu šķirošanas centru Rīgas lidostā un tad katru vakaru uz Eiropā lielāko DHL šķirošanas centru Vācijā, Leipcigā, ar lidmašīnu ceļos sūtījumi uz un no visas pasaules.