Tiem autentifikācijas rīka “Smart-ID” lietotājiem, kas to sāka izmantot pirms trīs gadiem, šogad beigsies konta derīguma termiņš. Līdz gada beigām savu personas datu atjaunošana būs jāveic apmēram 60 000 “Smart-ID” lietotāju. Informāciju par konta atjaunināšanu iedzīvotāji saņems savā internetbankā vai “Smart-ID” aplikācijā.

“Smart-ID” ir autentifikācijas rīks, ko bankas piedāvā klientiem, lai apstiprinātu maksājumu, un ne tikai, stāsta uzņēmuma “SK ID Solutions” Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere.

Finanšu nozares asociācijas Digitālās transformācijas komitejas Līdzpriekšsēdētājs Iļja Nogičevs skaidro – lai lietotu “Smart-ID”, nepieciešams viedtelefons un interneta pieslēgums.

Par to, ka pienācis laiks atjaunot personas datus, savlaicīgi brīdinās gan bankas savās internetbankās, gan “Smart-ID” aplikācijā, skaidro Sanita Meijere.

Iļja Nogičevs atgādina – tāpat kā lietojot kodu kartes, arī lietojot “Smart-ID”, jāievēro drošības noteikumi.

Uzņēmuma “SK ID Solutions”, kas izstrādāja “Smart-ID”, Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere stāsta, ka trīs gadu laikā Latvijā konstatēti divi krāpniecības gadījumi, Lietuvā tādu esot daudz vairāk.

Personas datu atjaunošanu var veikt arī “Smart-ID” aplikācijā. Šobrīd tiek izstrādāts arī jauns risinājums, lai “Smart ID” varētu izmantot arī kā elektronisko parakstu.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.