Covid pandēmijas ietekmē iedzīvotāji aizvien biežāk iepērkas internetā. Un blakus tradicionālajiem pirkumiem e-veikalos – sadzīves tehnikai un elektronikai, aizvien biežāk iedzīvotāji internetā iegādājas arī pārtiku. Visbiežāk tirgotāji pasūtītās pārtikas preces nogādā līdz pircēja dzīves vietai vai arī pasūtītās preces var saņemt tuvākajā veikalā. Lai gan līdz šim pieprasījums pēc pārtikas iegādes internetā audzis viļņveidīgi, palielinoties Covid stingrāku ierobežojumu laikos, tirgotāji vērtē, ka pamazām mainās iedzīvotāju paradumi un daļa sabiedrības arī turpmāk pārtiku pirks internetā.

Jau piekto gadu strādā mazumtirgotāja "Maxima" interneta veikals "Barbora.lv", kas piegādā preces ne tikai Rīgā un Pierīgā, bet arī 21 Latvijas pilsētā izveidojis pick-up punktus veikalos. "Barbora" vadītāja Sanita Bērziņa stāsta, ka gada nogalē pieprasījums pēc pārtikas precēm interneta veikalā palielinājās par 40%, tāpēc visus pasūtījumus izpildīt bijis grūti.  

"Rimi" sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers stāsta, ka tieši Covid pandēmija sekmēja "Rimi" e-veikala izveidošanu pirms diviem gadiem. Tagad tajā strādā 300 darbinieki, autoparks šai laikā kļuvis trīs reizes lielāks un piegādes tiek nodrošinātas Rīgā, Pierīgā un Liepājā.

Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāja Inguna Gulbe vērtē, ka Covid pandēmijas dēļ e-veikalus veidoja gan uzņēmumi, gan veikali. Pēc viņas domām, pārtikas pirkšana internetā savu popularitāti nezaudēs arī turpmāk.

Arī veikalu tīkls "Top" izveidojis e-veikalu un pirkumus piegādā ne tikai Rīgā un Pierīgā, bet arī Balvos, Ilūkstē, Smiltenē un citās vietās un, kā zināms, konkurence mums, pircējiem, nāk tikai par labu.