Maija sākumā Latvijas portālos parādījās ziņa, ka Igaunija neturpinās darbu pie “Rail Baltica” projekta. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits šo informāciju vērtē kā iekšpolitiskās diskusijas, jo tieši Igaunija šobrīd visaktīvāk strādā pie “Rail Baltica” projekta īstenošanas un jau sākuši celtniecības darbus. Latvijā rudenī sāksies būvdarbi dzelzceļa stacijā Rīgas centrā, noslēgušies arī lidostas “Rīga” dzelzceļa stacijas projektēšanas darbi.

“Rail Baltica” ir lielākais infrastruktūras projekts Baltijā pēdējo 100 gadu laikā. Plānots uzbūvēt dzelzceļa līnijas 870 km garumā. Kopējās izmaksas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ir 5,8 miljardi eiro, projektu 81 līdz 85% apmērā finansēs Eiropa, pārējais būs katras valsts līdzfinansējums. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits stāsta, ka “Rail Baltica” projekts būs visa Baltijas reģiona ekonomikas dzinulis, un tajā turpmāko 6 gadu laikā tiks nodarbināti dažādu jomu speciālisti.

Jau šoruden darbi sāksies Rīgas dzelzceļa centrālajā stacijā. Tiks izbūvēti divi jauni Eiropas sliežu platuma ceļi 2,6 kilometru garumā, seši jauni dzelzceļa pārvadi, jauns tilts pār Daugavu, ko varēs izmantot arī gājēji un velobraucēji. Stacijas ēkā būvēs vēl vienu jaunu platformu un tiks paaugstināti peroni, kas atvieglos iekāpšanu vilcienos. Uz katru platformu vedīs arī astoņi lifti un 26 eskalatori. Stāsta Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris stāsta, ka pabeigts lidostas Rīga dzelzceļa stacijas būvprojekts un būvdarbu iepirkuma konkursā pieteikušies negaidīti daudz pretendentu.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits vērtē, ka šobrīd visi darbi “Rail Baltica” projektā turpinās, atbilstoši iecerētajam grafikam.

Plānots, ka Latvija “Rail Baltica” projektā ieguldīs 393 miljonus eiro, bet 1,968 miljardi eiro būs Eiropas Savienības līdzfinansējums.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.