Rēzeknes pilsētā un novadā notikta tūrisma piedāvājuma izvērtēšana, lai apjaustu, kas ir pozitīvs un ko nepieciešams uzlabot.  Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas pētnieki, kā slepenie klienti devās Rēzeknes  novadā uz viesu mājām un pilsētā uz ēdināšanas uzņēmumiem. 

Mūsdienās tūristi ir izvēlīgi un prasīgi, vēloties, lai viņiem tiktu nodrošināts kvalitatīvs produkts un pakalpojums. Lai izvērtētu tūrisma piedāvājumu un apjaustu trūkumus, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas Ekonomikas un pārvaldības fakultātes Biznesa un sabiedrisko procesu pētniecības institūtā tika veikts pētījums.

“Secinājums lauku tūrisma mītņu saimnieki Latgalē ir viesmīlīgi, atvērti, bet lielākais trūkums ir kopējais iespaids, kas ir radies.

Lauku mītnes ir celtas vairāk nekā pirms 20 gadiem un kopumā fiziski ir nolietojies šis fonds, mēbeļu kvalitāte, aprīkojuma kvalitāte, kas prasītu atkal jaunas investīcijas”, stāsta pētniece Iveta Dembovska.

Rēzeknes novadā kopumā pētnieki devās uz 60 naktsmītnēm un Rēzeknes pilsētā uz 21 ēdināšanas uzņēmumu, lai  izvērtētu pakalpojuma kvalitāti, klientu apkalpošanu un piedāvājumu. Dodoties kā slepenajam klientam uz novada naktsmītnēm, Ivetai nācās piedzīvot dažādus pārpratumus. Tās ir nianses par ko pakalpojuma sniedzējiem būtu jādomā vairāk.

“Es braucu pēc GPS adresēm un bieži vien es nokļuvu pļavas vidū, un tad gāju meklēt uz tuvāko māju.  Nav precīzas adreses. Ir bijis, ka ir aizbraukts un saka, kas jūs esat, ko vajag, mums šeit ir remonts, lai gan ir bijusi rezervācija un bijis samaksāts”.

Savukārt dodoties uz Rēzeknes pilsētas ēdināšanas iestādēm, pētnieki secināja, ka pilsētā ēdināšanas uzņēmumi mēdz maldināt klientu.

“Kāpēc Rēzeknē ir tik daudz kafejnīcu, kāpēc ir tik maz bāru, kāpēc nav nevienas ēdnīcas, jo šī pētījuma rezultātā, mēs konstatējām, ka bieži vien ēdināšanas uzņēmumu īpašniekiem nav izpratnes, kas ir ēdināšanas uzņēmumu klasifikācija, kāds ir ēdināšanas uzņēmuma tips un atbilstoši tipam, kam ir jābūt iekšā šajā pakalpojumā”, skaidro pētniece Inese Silicka.

Kā trūkumu, ko būtu jāuzlabo ēdināšanas uzņēmumiem, pētnieces min, ka uzņēmumiem ir līdzīgas ēdienkartes, kas ne ar ko īpašu neizceļas. Lai pilsētas tēlu padarītu tūristiem un viesiem interesantāku, projektā laikā ēdināšanas uzņēmumi aicināti  gatavot jaunus ēdienus no grūbām, veidojot jaunu gastronomisko piedāvājumu “Izgaršo Rēzekni caur grūbām”. Kā norāda Rēzeknes pilsētas Tūrisma attīstības centra vadītāja Jeļena Kijaško pētījums ir vērtīgs, jo palīdz saprast, kā piedāvājumu veidot  kvalitatīvāku.

“Pēc katra apmeklējuma ēdināšanas iestādes vadībai bija iespēja izrunāt visas nianses vai trūkumus, kļūdiņas ar speciālistiem, jo atrodoties iekšpusē ne vienmēr var saprast un koncentrēties, un pamanīt kaut kādas nianses”, atzīst Rēzeknes pilsētas Tūrisma attīstības centra vadītāja Jeļena Kijaško.

Rēzeknes pilsētā tūrisma plūsma pieaug, pērn kopējais tūristu skaits lēšams ap 62 tūkstošiem. Lai veidotu pozitīvu tēlu par pilsētu, svarīgi, lai dodoties prom, viesiem būtu pozitīvas atsauksmes.