Ziemassvētku laiks ir karstākais darba laiks dažādu sūtījumu piegādātājiem. Ja parasti svētku laikā paciņu skaits palielinās dubultā, tad šogad cilvēki biežāk iepērkas internetā arī Covid pandēmijas dēļ. Kā sūtījumu piegādātāji cenšas samazināt rindas un kā situāciju risina Latvijas Pasts, pie kura filiālēm šobrīd veidojas rindas pat uz ielas?

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns stāsta, ka pasta sūtījumu skaits palielinājās jau novembra vidū, kad cilvēki ļoti aktīvi iepirkās internetā, izmantojot melno piektdienu un citas atlaides. Lidmašīnu skaits, ar ko tiek pārvadāti pasta sūtījumi, gada laikā palielinājies veselas trīs reizes. Bet pie pasta nodaļām rindas veidojas arī Covid noteikto ierobežojumu dēļ.

Ap 80 Rīgas un citu lielāko pilsētu pasta nodaļās var iestāties rindā, izmantojot pasta mobilo lietotni. Arī pasta sūtījumus var izņemt ne tikai pasta filiālēs, bet arī 62 Latvijas Pasta pakomātos, kuru skaitu nākamgad plānots palielināt, un "Circle-K" degvielas uzpildes stacijās.

Salīdzinot ar gadu iepriekš, "Omniva" pakomātos sūtījumu skaits Ziemassvētku laikā palielinājies par 110%. Visnoslogotākie pakomāti ir Rīgā un Pierīgā. Lai veicinātu ātrāku sūtījumu izņemšanu – 3 stundu laikā, var piedalīties loterijā. Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare stāsta, ka uzņēmums Ziemassvētku iepirkšanās laikam gatavojās savlaicīgi, bet nebija gatavs Covid otrajam vilnim.

"Omniva" nav vienīgie sūtījumu piegādātāji pakomātos. Tādi ir gan Latvijas Pastam, gan DPD. Uzņēmuma vadītājs Jānis Grants stāsta, ka sūtījumus piegādā gan kurjeri klientiem uz mājām, gan tos nogādā 245 pickup punktos. Kopējais sūtījumu apjoms audzis par 40%, uz pasta kastēm pat par 140%.

Šobrīd gan DPD, gan "Omniva" pārtraukuši sūtījumu piegādi uz Lielbritāniju. Bet ar lidmašīnām sūtījumus gatavs sūtīt Latvijas Pasts.

Jārēķinās, ka turpmāk sūtījumi uz Lielbritāniju kļūs dārgāki arī Brexit dēļ, jo uz tiem attieksies tie paši nosacījumi kā sūtījumiem uz trešās pasaules valstīm.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.