Arvien vairāk tūrisma nozarē ienāk modernās tehnoloģijas un internets, līdz ar to neizbēgami sāk mazināties arī nepieciešamība pēc dažādiem informatīviem bukletiem. Lielākoties Latvijas tūrisma uzņēmēji sevis reklamēšanai izmanto sociālos tīklus – "Facebook" un "Instagram", taču ne visi izmanto aplikācijas, arī plaši zināmo "Tripadvisor" un citas. Kā Kurzemē uzņēmēji strādā ar saviem klientiem un kādas iespējas piedāvātas šogad, lai piesaistīti tūristus?

Kad jautāju cilvēkiem, kā par mani uzzinājāt, viņi atbild – internetā, stāsta viens no Kurzemes tūrisma uzņēmējiem Dainis Briedis. Viņš ir bijušai tālbraucēja kuģu kapteinis un tagad savu pieredzi liek lietā Ventspilī, kur ar savu kuģīti vizina atpūtas braucienos cilvēkus gan pa Ventu, gan jūrā.

Tik labi, kā šogad, tūrisma jomā nav gājis nekad, saka Dainis Briedis, ja kādreiz runāja par valstīm, no kurām viesi braukuši, pērn vismaz 15, tad tagad statistikā parādās Latvijas reģioni – Vidzeme, vai Latgale, saka Dainis Briedis. Lielos pasākumus rīkot nevarēja, tāpēc šāds mazs tūrisma formāts bija ļoti labs. Viņš jau šobrīd domā, kā gatavoties nākamai sezonai, kā strādāt internetā un izmantot arī citas iespējas.

Kurzemes plānošanas reģiona Dabas tūrisma projektu vadītāja Alise Lūse stāsta, ka dažādas aplikācijas, kas mūsdienās ir pieejamas, tūrisma uzņēmēji varētu lietos daudz plašāk. Tas pierādījies arī saistībā ar jaunā tūrisma produkta Mežtakas projektā.

Arī ventspilnieki jau sākuši domāt, kā nu jau ierasto “ventu krāšanas akciju”, jeb vietējo valūtu, kas ir viena no pilsētas tūrisma mārketinga aktivitātēm, padarīt digitālāku, stāsta Ventspils domes priekšsēdētāja vietnieks Didzis Ošenieks.

Šogad Kurzemē veiksmīgi aizrit akcija „Deso uz Kurzemi”, kas vairāk mudina ceļot pašiem un tā daļēji atbalstīt arī reģiona tūrisma nozari. Kurzemes plānošanas reģions akcijas popularizēšanai aktīvi izmantoja tieši "Facebook" un "Instagram" iespējas.

Ar humora devu 20. nedēļas tēma no 12. līdz 18. oktobrim ir: #desouzKurzemi un #uzmetSiguldu! Tā apliecinot, ka zelta rudens ir arī ainaviski skaistajā Kurzemē.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.