Ziemassvētku dāvanas daudzi arī šogad iegādājas interneta veikalos un sev ērtā laikā izņem pakomātā. Šis pandēmijas laikā radies paradums izrādījies noturīgs, un kopš novembra beigām un starptautiskās "black friday" jeb tā saucamās melnās piektdienas, pircēji ļoti aktīvi interneta veikalos iegādājas arī Ziemassvētku dāvanas. Lai pirkumus paspētu saņemt līdz Ziemassvētkiem, uzņēmumi, kas piegādā starptautiskos un vietējos sūtījumus, aicina pirkumus veikt savlaicīgi.

Pērn gada nogalē lielas rindas, pat uz ielas, bija vērojams pie "Latvijas Pasta" nodaļām. To ietekmēja valstī noteiktie ierobežojumi un tas, cik apmeklētāju vienlaicīgi varēja atrasties pasta nodaļā. "Latvijas Pasta" valdes loceklis Kristaps Krūmiņš stāsta, ka, samazinoties vēstuļu skaitam, palielinās pasta sūtījumu apjomi, tāpēc gan šogad, gan nākamgad "Latvijas Pasts" plāno paplašināt pakomātu tīklu un tos uzstādīt ne tikai telpās, bet arī ārā.

Pakomātu skaitu turpina palielināt arī uzņēmums "Omniva". Tā pārstāvis Jānis Andžāns stāsta, ka šogad pakomātu skaits palielinājies par 60%.

Pakomātu pakalpojumos valda arī pietiekami liela konkurence. Jau trīs gadus pakomātus preču saņemšanai piedāvā arī starptautisks loģistikas uzņēmums „Itella Logistics”. Tā izpilddirektors Ainārs Gilis stāsta, ka pakomāti uzstādīti galvenokārt tirdzniecības centros, bet no citiem tie atšķiras ar to, ka katrs lietotājs savu skapīti atver, izmantojot PIN kodu skapīša durvīs, tādējādi samazinās rindas.

Uzņēmuma "Omniva" pārstāvis Jānis Andžāns vērtē, ka, ņemot vērā pakomātu skaita pieaugumu, šogad Ziemassvētkulaikā spēs klientus apkalpot ātrāk. Pērn preces izsniedza no automašīnām, jo pakomātos pietrūka vietas.

Ja citi paku piegādātāji preces ved galvenokārt pa sauszemi, tad "Latvijas Pastam" sūtījumus piegādā arī ar pasažieru lidmašīnām. Tāpēc "Latvijas Pasta" valdes loceklis Kristaps Krūmiņš aicina pakas uz ārzemēm sūtīt savlaicīgi.

"Latvijas Pasta" sūtījumiem šogad cenu izmaiņas nav gaidāmas, bet Jaunajā gadā cenas varētu palielināties.