Lai konkurētu par pircējiem, arī reģionos rekonstruē tirdzniecības centrus un paplašina ar izklaides iespējām. Veco lielveikalu un tirdzniecības centru pārbūve un paplašināšana - tā ir realitāte ne tikai Rīgā, bet arī reģionos. Tirgošanās platību saimnieki neslēpj, ka iemesli telpu atjaunošanai un piebūvju celšanai nav tikai vēlme pēc mūsdienīgāka dizaina, bet arī cīņa par klientiem. Līdz ar ekonomikas izaugsmi sabiedrība iepērkas vairāk, arī piedāvājums aug, tāpēc tirgotāji domā, kā pircējus noturēt un atņemt konkurentiem. Šo tēmu turpina Edgars Kupčs.

Viens no Jelgavas vecākajiem un platības ziņā lielākajiem tirdzniecības centriem ir «Pilsētas pasāža» pašā centrā, kur iepriekš bija cietuma ēku kvartāls. Pirmskrīzes gados to atvēra ar lielu pompu un tam laikam ambiciozu dizainu, taču kopš tā laika tirgotavu ir vajājušas dažādas ligas. No grīdām atlēkošu flīžu un dažādu plaisu dēļ tur vairākkārt ir nācies strādāt būvinspektoriem, lai vietējai publikai pierādītu, ka tirdzniecības centrs ir drošs. Tāpat gadiem tukši stāv centra trešais un ceturtais stāvs, kur ir plašas telpas, bet neērta piekļuve, tāpēc nomnieki tās izvēlas nelabprāt.Tagad «Pilsētas pasāžai» ir ieplānota rekonstrukcija un plaša piebūve. Stāsta tirdzniecības centra īpašnieku uzņēmuma «Marno J» pārstāve Inga Zaharāne-Opincāne.

Pašlaik pārmaiņu iecere nodota vietējās sabiedrības apspriešanai, gada sākumā plānots sākt pārbūves darbus, bet uz vasaru tirdzniecības centru atvērt jaunā veidolā. Tur būšot līdz pat simt dažādu veikalu, pakalpojumu sniedzēju un izklaižu piedāvātāju.

Par nomnieku interesi ārpus Rīgas nesūdzas arī kompānija «Rimi Latvia», kas daļu telpu savos tirdzniecības centros piedāvā citiem tirgotājiem. Turpina lielveikalu tīkla pārstāve Elīna Šakirova.Tāpat kompānija rekonstruē jau uzceltos tirdzniecības centrus, veidojot tos mūsdienīgākus un ar atsvaidzinātu dizainu.

Pēdējā gada laikā Rīgā vien ir izbūvēti simt tūkstoši kvadrātmetru jaunu tirdzniecības platību, skaidro nekustamā īpašuma pakalpojumu uzņēmuma «Colliers» partneris Ēriks Bergmans.

Eksperts norāda, ka arvien uzskatāmāk mainās arī patērētāju paradumi, kam nākas piemēroties tirgotājiem. Jauniešu vidū pieprasījums aug pēc eko lietām, bet, piemēram, vairs nav intereses par dārgiem juvelierizstrādājumiem. Tādējādi mainās arī tirgotāji lielajos centros.