Kultūrtelpa. Kā stiept un reizē ierobežot to? Vasarai ir atbilde - pārcelties ārpus telpām. Vismaz tā secina arī mūsu šī vakara viešņa, kuras muzikālā izvēle ir gaidot jaunu festivālu, - "Hanzas perona" vadītāja Ieva Irbina.

"Es esmu procesa cilvēks un man ārkārtīgi svarīgi ir, lai tas, ko es izdaru, iedod jaunu vibrāciju cilvēkiem. Ka mēs ne tikai atštancējām vēl vienu koncertiņu, bet ka tam bija jauna pieredze, kaut kas, ar ko mēs pārsteidzām. Tas var nebūt nekas liels, bet kaut kas, kas kopējo izpratni par to, kas ir kvalitatīvs kultūras projekts, ceļ uz augšu," atzīst Ieva Irbina. "Tas, iespējams, mani dažkārt iedzen zināmā izmisumā, jo liekas, ka tik viegli nenāk tās atbildes, kā gribētos. Kopējais process, nevis uztaisīt pasākumu, bet cilvēkos raisīt interesi par dažādiem žanriem, tas ir tas, kas man ārkārtīgi interesē."

Un šajā procesā un notikumā meklēt īstumu, atrast īstumu.

"Man sen bija pārdoma, cik ilgi varam apmeklēt koncertus, kur vieni un tie paši mākslinieki spēlē vienu un to pašu dziesmu secību un, ja tu aizej vairākas reizes, redzi, ka joki vai iestarpinājumi arī ir tie paši un tev kā skatītājam zūd vērtība dzīvajam notikumam," vērtē Ieva Irbina.

"Tagad pēc šī klusuma pauzes ir vēl lielāka atbildība, lai cilvēki, kas atnāk uz koncertiem, lai viņiem ir tā svaigā garša, ka viņi atceras, kā tas bija - dzīvā skaņa, dzīvā mūzika, dzīvā interakcija, tas īstums, ko var dabūt. Tas tagad ir ar vēl lielāku atbildību pret klausītājiem."

Jauda - tas raksturo Ievu Irbinu gan absolvēto studiju programmu skaita ziņā, gan gūtajās darba pieredzēs. Studējusi Rīgas Stradiņa universitātē, paralēli tam uzsākusi tiesību zinātņu studijas Latvijas Universitātē, pēc tam atkal maģistra studijas Rīgas Stradiņa universitātē, kur kā pēdējā absolvēta sociālās antropoloģijas programma.

Ievas profesionālajā darbībā minams kosmētikas uzņēmums “L’Oreal”, darbs tādās reklāmas aģentūrās kā “DDB Latvia” un “Leo Burnett Riga”, tāpat Ieva bijusi lektore Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolā “RISEBA”, kur pasniegusi mārketingu un zīmola stratēģiju. Gandrīz septiņu gadu garumā Ieva bijusi lielākā mūzikas un mākslas festivāla Baltijā “Positivus” direktore. Ievai tas ļāvis apvienot darbu ar kaislību pret mūziku, un “Positivus” laiks ietekmējis arī viņas pašas muzikālo gaumi.

2019. gada augustā ar ierasto jaudu Ieva uzsākusi darbu kā jaunās kultūrvietas “Hanzas perons” vadītāja, un viņa izteikusies, ka šī kultūrtelpa ļauj paplašināt un iedot jaunu skatījumu uz ikdienā mazāk pierastām mākslas formām un to, kā vispār baudām dažādus kultūras dzīves notikumus. 2020. gada februārī “Hanzas perons” ieguvis Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio gada balvu “Kilograms kultūras” kategorijā “Kultūrvieta”.

Covid-19 pandēmijas laikā Ieva pārliecinoši iestājusies par kultūras un pasākumu industrijas nozari. Bet dzīve “Hanzas peronā” neapstājas - kultūrtelpā darbojas vasaras terase, Ieva rosās mazdārziņos bijušās Rīgas Sporta pils teritorijā, viņa ir kaislīga ceļotāja un labprāt arī nākotnē dotos uz tālām zemēm, lai pēc ceļojumiem aicinātu savus draugus uz vakariņām un izrādītu ceļojuma fotogrāfijas, bet kā vienu no pandēmijas laika izaicinājumiem Ieva sev izvirzījusi noskriet 100 kilometrus katru mēnesi neatkarīgi no laikapstākļiem.