1933. gada 10. septembrī dzimis vācu modes dizainers, modes karalis, "Chanel" modes nama ilggadējs vadītājs Karls Lāgerfelds.

“Neviens negrib redzēt kārnas sievietes…,” reiz teicis Lāgerfelds.

Viņš allaž cīnījies pret modeļu anorektiskumu un pārliecīga tievuma kultu. Turklāt viņa vizuālā tēla firmas zīme – zirgaste – viņam bijusi jau kopš 1976. gada. Tā kopā ar tumšajām brillēm un ādas cimdiem ļauj modes karali atpazīt jebkurā vietā un laikā. Un Lāgerfelds nenoliedzami bija modes karalis, kurš savas radošās darbības laikā atstājis neizdzēšamas un neaizmirstamas pēdas modes pasaulē, kurā viņš darbojās vairāk nekā 50 gadus.

Lāgerfelds bija zināms arī kā kaislīgs modes fotogrāfs, vairāku karikatūru autors un parfimērs.

Hamburgā pārtikušā ģimenē dzimušais Karls Otto Lāgerfelds modes karjeru sāka 21 gada vecumā ar dalību dizaina konkursā 1954, gadā. Ar dzeltenu vilnas mēteli uzvarot virsdrēbju kategorijā, viņu nekavējoties pieņēma darbā Pjērs Balmēns, konkursa žūrijas loceklis, un uzvarētāja darbu palaida ražošanā.

“Bija nogurdinoši būt asistentam, es neesmu dzimis asistenta lomai. Ja bezgalīgi esi asistents, tad tev nav cerību,” paziņoja ambiciozais jaunietis un pēc trīs gadiem modes namā pie Balmēna, 1958. gadā, kļuva par franču modes nama “Jean Patou” radošo direktoru.

1962. gadā sākās Karla Lāgerfelda brīvmākslinieka karjera. Viņš sadarbojās ar dažādiem modes namiem, bet kad 1964. gadā radīja dizainu “Chloe” modes namam, pamazām no atsevišķiem izstrādājumiem un divām kolekcijām gadā viņš drīz vien kļuva par visu kolekciju autoru. 1975. gadā izlaida zīmola pirmās smaržas, un “Chloe” no tikai parīziešiem pazīstama modes nama padarīja par starptautiski pazīstamu zīmolu.

Zīmolu ar savu vārdu Karls izveidoja 1984. gadā, bet kā “mājās” dizainers jutās, radot dizainu cita vārdam – Koko Šanelei. Ilgus gadus viņš bija “Chanel” modes nama radošais direktors, bet viņa pirmā “Chanel” augstās modes kolekcija ar zīmola izveidotājas divdesmito un trīsdesmito gadu siluetiem prezentēta 1983. gadā.

Lāgerfelda kā ģēnija reputācija nav saistīta tikai ar perfekcionismu un inovatīvu modes dizainu, viņš bija arī šovmenis, kurš modes skates padarīja par grandiozām teātra izrādēm. Piemēram, viņa vadītās modes skates noritējušas uz Lielā Ķīnas mūra vai Romā, pie Trevi strūklakas.

Kamēr par Karla Lāgerfelda privāto un mīlas dzīvi nav zināms gandrīz nekas, viņa pieķeršanās Siāmas šķirnes kaķim Šopetei ir vispārzināms fakts visā pasaulē.

“Viņa ir mierīga, jautra, smieklīga un gracioza. Uz viņu ir patīkami skatīties, un viņas labākā īpašība ir nerunāšana,” teicis dizainers un apgalvo, ka tā bijusi mīlestība no pirmā acu skatiena. Lāgerfelda izplatīta leģenda vēsta, ka draugs palūdza pieskatīt viņa kaķēnu un to vairs neatguva.

Toties kaķim ir savs Instagram konts, auklītes un privātais šoferis. Šopetes attēls rotā Lāgerfelda radītos aksesuārus un apģērbu, un viņa pati ir “Opel” un “General Motors” vēstnese.

Karlu Lāgerfeldu raksturoja ne vien viņa vizuālais tēls, vai tas, kā viņš strādājis, bet arī veids, kā viņš lasīja grāmatas. Lāgerfelds bija kaislīgs grāmatu lasītājs un kolekcionārs. Turklāt, lasot grāmatu, viņš no tās izplēsa katru lapu, ko bija izlasījis. Vēl jo vairāk, šo lapu izplēšana no grāmatām simbolizēja viņa mūžīgos meklējumus pēc kaut kā jauna.

“Kustēties uz priekšu, mainīties un radīt, ko tādu, kas aizraus visus apkārtējos – tā ir mode!” teicis Karls Lāgerfelds, kurš pasauli atstāja 2019. gada 19. februārī.