1950. gada 18.jūlijā piedzima britu uzņēmējs un dēkainis – sers Ričards Brensons.

Par Ričardu Brensonu ir nācies dzirdēt daudz un dažādu stāstu un viņu raksturojot mēdz pielietot virkni epitetu, bet viens no biežākiem izteicieniem par viņu ir „traks hipijs, kas tikai meklē kārtējos piedzīvojumus un metas tajos bez liekas domāšanas”. Taču viens ir pavisam skaidrs – šis uzņēmējs no Anglijas uzskatāms par vienu no pasaules veiksmīgākajiem un bagātākajiem cilvēkiem.

Tātad Ričards Brensons ir uzņēmējs no Anglijas, kurš pasaulē ir pazīstams ar savu zīmolu „Virgin”, tajā  ietilpst aptuveni 360 uzņēmumu visā pasaulē un tajos strādā aptuveni 40 000 darbinieku, kurus viņš uzskata par savu ģimeni. Pēc „Forbes” datiem Ričards Brensons ir viens no pasaules bagātākajiem cilvēkiem.

"Man nebija ienākusi prātā pat doma, ka es varētu būt veiksmīgs un bagāts," atklāj pats Brensons.

Vēl viņš stāsta, viņš skolas laikā sirga ar disleksiju, kas traucēja tikt galā ar mācībām. Taču šī šķietamā vājība viņam vēlāk izrādījās par spēka dzinuli, kas palīdzēja izveidot savu biznesa impēriju. Kā viņš pats saka: "Daudziem disleksijas slimniekiem ir tendence darīt tikai to, kas viņus aizrauj, un mani aizrauj daudzas lietas."

Pirmā reize, kad Brensons saskārās ar uzņēmējdarbību, bija 16 gadu vecumā, izveidojot žurnālu „Student”.  Tajā laikā Brensons pārtrauca mācības skolā un pievērsās žurnāla satura veidošanai, runājot ar cilvēkiem no dažādām pasaules malām un izzinot, kas notiek citur.

Lai finansiāli uzturētu žurnālu, Brensons sāka pa pastu tirgot mūzikas ierakstus. Pēc kāda laika žurnāla izdošana tika pārtraukta, taču ierakstu bizness pārvērtās par kaut ko lielu – "Virgin Records”.

Pēc ierakstu tirgošanas pa pastu un veikaliņa atvēršanas, Brensons uzsāka kampaņu, lai palīdzētu atbalstīt mūziķi, kuram ticēja – Maiku Oldfīldu. Kad neviena no daudzajām ierakstu kompānijām, kuras viņš uzrunāja, nebija piekritusi sadarboties, Brensons pats saviem spēkiem izveidoja nelielu ierakstu kompāniju. Risks atmaksājās, un tika pārdoti vairāki miljoni albumu, tāpēc Brensons turpināja "atbalstīt grupas, ar kurām neviens cits neparakstīs līgumu".

Savā ceļā uz panākumiem, viņam ir gadījies arī daudzas reizes kļūdīties, taču Brensons kļūdas un neveiksmes neuzskata par kaut ko sliktu.

"Ja kaut ko mēģini, bet tas ne līdz galam izdodas, tā nav neveiksme, tā ir pieredze," uzskata biznesmenis.

Daudzi viņu kritizē par to, ka viņš nebūt nerada priekšstatu par sevi kā nopietnu biznesmeni, uz ko viņam vienmēr ir sava atbilde: “Tas, ka man mugurā ir rīta svārki, nenozīmē, ka neesmu biznesmenis. Un tas, ka esmu tērpies uzvalkā, nenozīmē, ka esmu gatavs ķerties pie darījumiem.”

Uzņēmējs visās biznesa avantūrās iesaistās tikai tādēļ, ka viņam un viņa komandai tiešām ir vēlme kaut ko mainīt.

"Vislielākais un neparastākais „Virgin Group” sasniegums ir tas, ka atšķirībā no daudziem citiem uzņēmumiem, mēs neaizmirstam, kādēļ to visu darām. Cilvēki, kuri iesaistījušies biznesā, ir uzvarējuši savas bailes un radījuši kaut ko nozīmīgu, kaut ko tādu, kas uz visiem laikiem izmainīs pārējo cilvēku dzīvi," skaidro biznesa magnāts.

Ričards Brensons uzskata, ka pats svarīgākais uzņēmuma aktīvs ir cilvēki, un vadītājam ir jārūpējas par to, lai cilvēki viņa kompānijā varētu realizēt visu savu potenciālu, jo tieši cilvēki ir tie, kas īsteno biznesa idejas. "”Virgin” mēs sniedzam cilvēkiem visu nepieciešamo, lai viņi paveiktu savu darbu labi. Mēs mudinām cilvēkus uzņemties atbildību un tam ir milzu nozīme, jo īpaši apkalpojošajā sfērā," norāda Brensons.

Pats Ričards Brensons par savu dzīvi saka: ”Reizēm, kad pamostos no rītiem es jūtu, ka man bija pats neticamākais sapnis. Es tikko izsapņoju savu dzīvi.”