9. martu uzskata par lelles Bārbijas oficiālo dzimšanas dienu, jo 1959. gadā Amerikas starptautiskajā rotaļlietu gadatirgū Ņujorkā debitēja lelle Bārbija.

Bārbijas filozofija bija vienkārša, lai maza meitene, spēlējoties ar lelli, varētu saprast, ka var kļūt, par ko vien vēlas. Bārbija allaž uzsvērusi, ka sievietei ir izvēle, tā savulaik sacījusi Ruta Handlere, ko pasaule droši var saukt par Bārbijas mammu.

Ideja par lelli Rutai radās mirklī, kad viņa pamanīja, ka meitas rotaļlietu izvēle ir ierobežota. Kamēr meita ar lellēm varēja iztēloties sevi kā mammu vai auklīti, tikmēr dēlam bija rotaļlietas, kas ļāva viņam iejusties gan ugunsdzēsēja, astronauta, ārsta, gan daudzās citās lomās. Tieši tas mudināja Rutu radīt lelli, kas parādītu meitenēm, ka viņām ir izvēle un, ka viņas var kļūt par ko vien vēlas.

Kad rotaļlietu ražotāju kompānijas “Mattel” līdzdibinātāja sieva Ruta Handlere 50. gados ierosināja ražot pieaugušai sievietei līdzīgu lelli, kādas tirgū vēl nebija, šo ideju ne viņas vīrs, ne citi firmas direktori neatbalstīja. Tikai tad, kad Ruta no ceļojuma atveda vācu lelli “Bild Lilli”, kas izskatījās kā viņas iecerētā, process iekustējās. Handleru meitas Barbaras vārdā nosauktā Bārbija drīz vien radīja apvērsumu mazo meiteņu galvās.

Pasaulē pirmajai Bārbijai bija astē sasieti mati, melnbalts pludmales tērps, stilīgas kurpes ar vaļējiem purngaliem, zelta riņķi ausīs un pat mini rāvējslēdzējs, kas darbojas. Lelle maksāja 3 dolārus, bet atsevišķi varēja nopirkt klāt citas modes dāmai nepieciešamās lietiņas. 

Pirmās lelles tika ražotas Japānā, un modes dizaineres modelētos tērpus ar rokām šuva japāņu mājstrādnieces. Pirmajā gadā pārdeva 350 000 leļļu. Taču gadiem ejot daudz kas ir mainījies gan pašā Bārbijā, gan pasaulē ap to. Tiek lēsts, ka 150 valstīs ir pārdots vairāk nekā miljards šo rotaļlietu, un “Mattel” paziņojis, ka ik sekundi pasaulē pircēju atrod trīs lelles.

Kopā ar Bārbiju var gan aizlidot uz mēnesi, kļūt par prezidenti, strādāt par robotikas inženieri, arhitekti, veterinārārsti, zobārsti, videospēļu izstrādātāju, izpilddirektori un reperi.
Bārbija bijusi pasaules vadošo modes mākslinieku mūza, un zīmolam ir bijusi sadarbība ar vairāk virkni pasaulslaveniem dizaineriem tostarp Karlu Lāgerfeltu un Mochino modes namu.

Atklājot, ka zīmols neuzrunā jaunās tūkstošgades mammas, kuras vēlas saredzēt konkrētu zīmola mērķi, tā izstrādātāji kritiski izvērtēja situāciju un ķērās pie darba, lai atgrieztos pie pamata – Rutas Handleres sākotnējās ieceres par lelles būtību. Pirmās ievērojamās pārmaiņas īstenoja 2015.gadā, kad Bārbijas garderobē ieviesa kurpes bez papēžiem – pirmo reizi Bārbija nestaigāja tikai augstpapēžu apavos. Bārbiju klāstu dažādoja citi ādas toņi, matu krāsa un sejas panti.

Nedaudz vēlāk tika izstrādāta iniciatīva “Iztēlojies iespējas”, kas iepazīstināja jaunu mammu un meiteņu paaudzi ar saukli “Tu vari būt, kas vien vēlies”.

2016. gada janvārī žurnāls “Time” ar vāka tekstu “Vai mēs varētu beigt runāt par manu ķermeni?” iepazīstināja pasauli ar Bārbijas jaunajām ķermeņa aprisēm. Zīmolam tas bija nozīmīgs brīdis. Šobrīd zīmola attīstītāji, strādā pie tā, lai lelle iepazīstinātu meitenes ar sievietēm, kuras iedvesmo un motīvē iztēloties savu nākotni.