Šovakar, 10. aprīlī, ar Alvja Hermaņa iestudējuma "Melnais gulbis" pirmizrādi atklās Jaunā Rīgas teātra Jauno zāli. Tā ir unikāla skatuve, kādas vecajā Lāčplēša ielas teātrī nemaz nebija.

Līdzīgi kā atklājot Lielo skatuvi, arī šajā izrādē aktieri darīs ko tādu, ko vēl līdz šim nebija darījuši. Izrādes pamatā ir Fjodora Dostojevska romāna "Idiots" motīvi, uz kuriem kara konteksts liek paraudzīties ar pavisam citu skatienu, nekā līdz šim bijām pieraduši.

Vēl pirms izrādes sākuma skatītāju uzmanību piesaista divi vizuālie elementi. Viens no tiem – milzīgs Dostojevska portrets, kurā rakstnieks redzams ar kailu, notetovētu torsu, rokā viņam rakstāmspalva. Portrets bija skatāms pērn Berlīnē Vladimira Sorokina izstādē, kurā viņš sadarbībā ar mākslīgo intelektu bija izveidojis krievu klasiķu portretu sēriju, kurā sirreālisms mijās ar sarkasmu un Sorokinam vien raksturīgo rokrakstu.

Otrs vizuālais elements ir vecā parauga melnbaltais televizors, kurā visu izrādes laiku skatāms Pētera Čaikovska balets "Gulbju ezers".

Šī ir jau otrā teātra atjaunotās ēkas atklāšanas izrāde, kurā aktieri dara ko līdz šim nebijušu, un šoreiz viņi dejo baletu, ko apguvuši Zanes Teikmanes vadībā.

Krievu balets, Dostojevska personība un viņa romāns "Idiots" savijušies vienā veselumā un caur simboliem runā par aktuālo tieši šodien. Vienīgais, kas izrādē nedejo baletu ir galvenās – kņaza Miškina lomas tēlotājs Kaspars Znotiņš, kas izskatās gluži kā Dostojevskis, izkāpis no Sorokina veidotā portreta. Viņa Miškins nav vis nekāds bālais zēns, bet kā saka pats aktieris – īsts spridzinātājs-recidīvists, un viens no izrādes galvenajiem vēstījumiem ir par mākslinieka attiecībām ar varu.

Izrāde it kā ar citām acīm ļaus paskatīties uz vairākiem Dostojevska tekstiem, tādiem, kas romānā ‘’Idiots’’ vienmēr bijuši, bet agrāk parasti paslīdējuši garām.Arī aktierim Kasparam Znotiņam, kurš jau otro reizi spēlē Miškinu, šie teksti agrāk šķituši tikai tukši spriedelējumi.

Ģenerālienes Jeļizavetas Prokofjevnas Japančinas lomu atveido un arī izdejo aktrise Baiba Broka. Viņa atzīst, ka lai apgūtu baleta kustības, bijis patiešām krietni jāpastrādā, bet process Zanes Teikmanes vadībā bijis arī ļoti aizraujošs:

Ar Alvja Hermaņa jauniestudējumu "Melnais gulbis" tiek atklāta atjaunotās teātra ēkas Jaunā zāle.