Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris (LNSO) sācis sadarbību ar prestižo Somijas klasiskās mūzikas ierakstu kompāniju “Ondine” un radis veidu, kā pandēmijas apstākļos ierakstīt vairākus Tālivalža Ķeniņa skaņdarbus. Repertuāru gan ierobežo telpā pieļaujamais mūziķu skaits, bet tieši tas licis jaunām acīm paskatīties uz skaņdarbiem, kas citkārt nebūtu mūziķu uzmanības “radarā”. 

Uz Lielās ģildes skatuves diriģenta Andra Pogas rokai seko apmēram 30 Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra mūziķu. Lai gan tā ir tikai trešā daļa no kopējā orķestra sastāva, skatuve ir pilna: katram mūziķim ir sava nošu pults, starp visiem krēsliem – divi metri. Šī ir otrā diena pēc vairāk nekā divu mēnešu pārtraukuma, kad orķestris saticies klātienē.

Pēc mēģinājuma satieku orķestra mākslinieciskais vadītājs Andris Poga atklāj, ka orķestris mēģinājis Tālivalža Ķeniņa Pirmo simfoniju. Tālivaldis Ķeniņš, kurš pēc Otrā Pasaules kara studēja kompozīciju Parīzē un vēlāk pārcēlās uz dzīvi Kanādā, šo skaņdarbu sarakstīja 50.gadu beigās pēc Indianapoles Kamerorķestra pasūtinājuma.

“Šis ir viņa pirmais apliecinājums simfonijas žanrā no kopumā astoņām simfonijām,” stāsta Poga.

Pērn, Ķeniņa simtgadē, Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris atskaņoja viņa astoto simfoniju un loloja sapni kādreiz ieskaņot tās visas. Neplānoti šis pandēmijas laiks deva iespēju ierakstīt pirmo.