Līdz ārkārtējās situācijas sākumam tiešo piegāžu biznesu lēni, bet stabili attīstīja mazumtirgotāji un ēdinātāji, kas savas preces klientiem piegādāja pa pastu vai ar kurjeru starpniecību. Taču līdz ar Covid-19 diktētajiem notikumiem, kad daudzi brīvprātīgā vai piespiedu kārtā vairāk uzturējās mājās, tiešās piegādes strauji sāka attīstīt arī lielveikalu ķēdes. Vai līdz ar ārkārtējās situācijas beigām nu atkal paši dodamies uz veikaliem vai arī izvēlamies, lai veikali nāk pie mums?

Lielveikalu tīkls “Rimi Latvia” savu e-veikalu atvēra pērnā gada novembrī. Taču tā attīstību paātrināja ārkārtas situācijas izsludināšana šā gada sākumā. No piegādēm Rīgā tikts līdz Pierīgai, kā arī Jūrmalai, stāsta “Rimi Latvia” e-komercijas formāta direktors Didzis Kirstuks.

Mājas piegādes ir populārākais pakalpojumu veids, bet “Rimi Latvia” sola attīstīt arī tā saukto “Rimi Drive” un iepriekš pasūtinātu pirkumu izņemšanas iespējas veikalos. Tādas gan pašlaik ir tikai četros lielākajos tirdzniecības centros Rīgā. Tikmēr uzņēmums “Barbora”, kas klientiem piegādā preces no veikalu «Maxima» plauktiem, ir strauji attīstījis ne tikai tiešās piegādes, bet arī e-veikalā noskatīto preču komplektēšanu un iespēju pasūtījumu saņemt veikalā, nestaigājot gar plauktiem, stāsta “Barbora.lv”vadītāja Latvijā Sanita Bērziņa.

Tiešajās piegādēs gada laikā pircēju skaits ir audzis par deviņiem procentiem. Tā lēš Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs.

Tirgotāji cer panākt ne tikai alkohola attālinātu tirgošanu arī turpmāk, bet arī akcizēto preču klāsta papildināšanu ar tabakas izstrādājumiem.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.