Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, 53,8 procenti Latvijas iedzīvotāju izmanto internetu, lai iegādātos dažādas preces un pakalpojumus. Katru gadu iepirkšanās internetā nedaudz palielinās, un visaktīvāk e-komerciju izmanto iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 34 gadiem. Cik populāra Latvijā ir pārtikas iegāde internetā un ko visbiežāk pērk?

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis stāsta - lai arī Latvijā iepirkšanās internetā kļūst populārāka, Eiropas mērogā joprojām esam vienā no pēdējām vietām.

Interneta veikals Barbora.lv, kas darbojas visās Baltijas valstīs, ir interneta veikala e-Maxima turpinājums. Uzņēmuma pārstāve Liene Dupate-Ugule stāsta, ka pircēju interese par pārtikas iegādi internetā augusi pamazām, bet pērn apgrozījums audzis par 68%. Viņa vērtē, ka mainās cilvēku paradumi – viņi vairāk novērtē brīvo laiku un nevēlas to pavadīt rindās lielveikalā.

Rimi Latvia e-komercijas formāta direktors Didzis Kirstuks stāsta, ka pircēji pasūtītās pārtikas preces var saņemt ne tikai mājās vai veikalā, bet arī automašīnā.

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis uzsver – lai cilvēki pārtiku iegādātos internetā, svarīgas trīs lietas – sortiments, kvalitāte un cena. 

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 46,2 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā nav veikuši pirkumus internetā, kā iemeslu minot pieradumu iepirkties klātienē.