Galvenais kritērijs pirkumiem internetā ir lētākas cenas, tā liecina starptautiskā interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmuma “Gemius” pētījuma dati par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē. Ja salīdzina ar situāciju 2016.gadā, tad pērn par vienu procentpunktu tomēr samazinājies pircēju skaits internetā. Cik aktīvi cilvēki Latgalē iepērkas internetā, kādas preces pasūta, cik tērē, kāpēc izvēlas vai neizvēlas pirkumus caur internetu un kādu perspektīvu nākotnē saredz šai nozarei.

Uz jautājumu, vai iepērkas un ko pērk internetā Latgales iedzīvotāji atbild – jā, internetu izmantojam, piemēram, kompaktdisku iegādei, arī ziedus, sēklas dārzam, smaržas, apakšveļu, drēbes.

Jānis ir mūzikas skolotājs, preces internetā pasūta jau vismaz piecus gadus, lielākoties ar pirkumiem un piegādes kvalitāti ir apmierināts, taču gadoties arī savas nelielas ķibeles. Lai arī Ojārs nav kaislīgs pircējs internetā, kā lielāko plusi tajā saredz finansiālo izdevīgumu.

Pasta nodaļās Daugavpilī ne mazums ir to, kas saņem internetā veiktos pasūtījumus. Pasta nodaļās Daugavpils centrā paciņu daudzumus dienā ir apjomīgs.

Normunds jau astoņus gadus iepērkas internetā un nespēj iedomāties citu iemeslu, kāpēc iegriezties pastā kā tikai, lai saņemtu kārtējo pasūtījumu un neredz nekādus trūkumus šādiem pirkumiem, drīzāk plusus arī tad, ja prece neder.

Tomēr kā liecina pētījuma par interneta pirkumiem dati, 34% respondentu uzskata, ka e-komercijas vietnēs trūkst pamatinformācijas par produktu, piegādi vai maksājuma iespējām. Ja vērtē divu gadu griezumā, tad šādu skeptisko pircēju skaits ir dubultojies, to vidū, kas neatzīst pirkumus internetā ir bankas darbiniece Ilga.

Ņemot vērā digitalizācijas attīstību un mūsdienu patērētāja paradumus, nākotnē varētu pieaugt internetveikalu nozīme, piemēram, pārtikas jomā, kas līdz šim Latvijā nav plaši izplatīti, šādas prognozes izsaka Konkurences padome. Īpaši tas aktuāli vietās, kur jaunu veikalu atvēršana ir apgrūtinoša ierobežotu platību, stratēģiski nozīmīgu vietu trūkuma vai pārlieku augstu investīciju dēļ.

Nākotnes pirkumiem internetā lielu potenciālu saredz arī aptaujātie Latgales iedzīvotāji. Tas nozīmē, ka augs arī konkurence šajā nozarē un, ņemot vērā, ka aug arī pircēju prasības, var rēķināties, ka augs preču un to piegādes kvalitāte, kas neizslēdz arī zemāku cenu politiku pirkumiem.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.