Covid-19 pandēmija dažādas tautsaimniecības jomas ietekmē atšķirīgi. Ja tūrisma nozare krīzes sekas jutīs vēl vairākus gadus, tad šobrīd strauji attīstās attālinātā tirdzniecība un arī pakomātu tīklu īpašnieki pieņem darbā papildus darbiniekus.

"Omniva" pakomātu tīkls pieder Igaunijas pastam. Tas darbību Latvijā sāka jau pirms astoņiem gadiem un aizņem pusi no tirgus. "Omniva Latvija" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare stāsta, ka krīzes laikā iepirkšanās internetā pieaugusi tik strauji, ka klientiem tika organizēta kampaņa – izņem sūtījumu no pakomāta divu stundu laikā un laimē balvu.

Latvijas Pasts pirms gada iegādājās Pasta stacijas pakomātu tīklu ar 61 pasta termināli. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns stāsta, ka krīzes laikā bizness audzis par 40%. Atšķirībā no "Omnivas", kuru pakomāti visbiežāk atrodas blakus veikaliem, Latvijas Pasta pakomāti uzstādīti veikalu iekšpusē.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas Pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs-Ansbergs stāsta, ka trīs pakomātu tīkliem Latvijā – "Omniva", DPD Latvijas un Latvijas Pasts ar apmēram 330 pakomātiem pievienojies arī virtuāls pakomātu operators.

Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare vērtē, ka pakomātu priekšrocības novērtē arī tirgotāji.

Pakomātu tīklu pārstāvji prognozē, ka arī pēc Covid krīzes beigām cilvēki turpinās preces pirkt attālināti internetā, jo tas ir ātri un ērti.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.