Līdz ar ārkārtējās situācijas un stingru piesardzības pasākumu noteikšanu reģionālajos pārvadājumos ir ne tikai samazināts reisu skaits, bet arī strauji krities pasažieru apjoms. Lielākoties braucēju kļuvis divreiz mazāk, bet dažos reisos kritums veido pat deviņdesmit procentu. Tas bažīgus dara pārvadātājus, kam līdz ar biļešu ieņēmumu samazinājumu trūkst apgrozāmo līdzekļu, piemēram, algu izmaksai šoferiem.

Reģionālajos maršrutos pēc valsts pasūtījuma līdz ārkārtas situācijai tika nodrošināts ap septiņiem tūkstošiem reisu dienā. Pašlaik darbdienās slēgts ap 900 reisu, kas nozīmē samazinājumu par astoto daļu, savukārt brīvdienās netiek īstenoti 370 reisu. Līdz ar pasažieru skaita kritumu reisu griešana turpināsies, brīdina Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Savukārt līdz ar jaunajām prasībām par brīvu vietu aiz šoferiem un izretinātu pasažieru izvietojumu transportlīdzekļos dažviet reisu skaits pat palielināts.

Dokumentāli nostiprinātu kārtību ne tikai par reisu samazinājumu, bet arī pasažieru izvietošanu braucamajos uzteic Liepājas Autobusu parka vadītājs Leonīds Krongorns.

Tuvākā nākotne bažīgus dara vairumu pārvadātāju, jo līdz ar straujo pasažieru skaita kritumu mazinās arī biļešu ieņēmumi, kas uzņēmumiem bija naudas avots ikdienas tēriņiem. Stāsta Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.

Visticamāk, pasažieru pārvadātāju vārdā Autotransporta direkcijai jau drīzumā nāksies lūgt valsti palielināt dotācijas. Finansiālā ietekme gan vēl nav aplēsta, atzīst direkcijas pārstāve Zane Plone.

Pasažieru pārvadātāji informē, ka stingros ierobežojumus braucēji uztver ar sapratni. To ievēro arī paši pārvadātāji, piebilst Autotransporta direkcija – daļa izņēmuši šoferiem tuvākos sēdekļus, citi tos norobežojuši ar lentēm, bet divvietīgajās sēdvietās ļauts būt pa vienam pasažierim.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.