Netālu no lidostas, Mārupes novadā, blakus jau esošajam kompleksam, jaunu ēku gatavojas būvēt Latvijas Pasts. Tā kā katru gadu palielinās komerckravu, pasta tranzīta un pakomātu sūtījumu apjoms, Latvijas Pastam ir nepieciešamas gan papildu noliktavas un biroju telpas, gan plašākas telpas, kur novietot automatizētas iekārtas sūtījumu apstrādei un šķirošanai.

Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš stāsta, ka pēdējos gados palielinās komerckravu un e komercijas sūtījumu skaits, bet samazinās pasta tradicionālo pakalpojumu apjoms.

„Tradicionālajiem pasta sūtījumiem kā vēstuļu korespondence un prese gadu no gada samazinās sūtījumu apjoms, līdz ar to stāsts nav par šo segmentu, kura dēļ šīs papildu telpas ir vajadzīgas. Bet, piemēram, šajā gadā par aptuveni 50 % ir iezīmējusies apjoma pieauguma dinamika tieši šajā komerckravu jeb paletizēto kravu segmentā. Tas arī ir tas, kas aizņem ļoti daudz vietas. Otrs segments, kas ir vairāk saistīts ar e komercijas segmentu, ir dažāda veida interneta pirkumiem. Tiem ir ļoti izteikta sezonalitāte, kā arī kovids ievieš dažāda veida tirgus izkropļojumus. Katrā gadījumā pieaugums vēl joprojām ir vērojams.”

Mazam un elastīgam uzņēmumam ir daudz vienkāršāk mainīt savus pakalpojumus vai produktus. To, ka veiksmīgi jaunu biznesa nišu - dažādu sūtījumu piegādi - sācis Latvijas Pasts, atzinīgi vērtē "SEB bankas" ekonomists Dainis Gašpuitis.

Latvijas Pasts plāno nākamgad rīkot iepirkumu par būvniecības veikšanu un celtniecības darbi varētu sākties nākamā gada otrajā pusē. Protams, ja ieceres neizjauks pārāk liels cenu sadārdzinājums vai kādi citi apstākļi.