2019. gada beigās vismaz viens kredīts bija 698 000 mājsaimniecību. Tā liecina Latvijas Bankas kredītu reģistra dati. Tā kā koronovīrusa dēļ ekonomiskā aktivitāte samazināsies, iedzīvotājiem varētu rasties problēmas ar savlaicīgu kredīta maksājumu veikšanu. Kā komercbankas palīdzēs saviem klientiem?

Kredītņēmēju atbalsta programmu SEB banka izveidoja pēc krīzes 2009. gadā. Kredītbrīvdienas nozīmē, ka no 3 līdz 6 mēnešiem kredītņēmējs nemaksā pamatsummu, bet tikai kredīta procentus. Kopš 2009. gada šo iespēju izmantojuši 18 000 SEB bankas klienti, no tiem 85% bija privātpersonas. SEB bankas pārstāve Elīna Neimane stāsta, ka par kredītbrīvdienām jau interesējušies klienti, kas strādā transporta, tūrisma un avio nozarē.

Bankas “Citadele” valdes loceklis Vladislavs Mironovs stāsta, ka par kredītbrīvdienām iedzīvotāji interesi ir izrādījuši, bet pagaidām vēl banka nav saņēmusi daudz iesniegumu.

“Swedbank” pārstāvis Jānis Krops stāsta, ka kredītņēmējiem svarīgi ir nekavēt maksājumus, bet par savām problēmām ar banku runāt savlaicīgi.

Finanšu nozares asociācijas valdes priekšsēdētāja Sanita Bajāre aicina banku pakalpojumus izmantot attālināti.

Informāciju par komercbanku filiāļu darba laiku un sniegtajiem pakalpojumiem meklējiet savas bankas mājas lapā, jo darba laiki ārkārtas situācijas gadījumā var arī mainīties. Lielākā daļa banku filiāles klientus pieņem tikai pēc iepriekšēja pieraksta.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.